Leadership Trends and the Future (5 cr)
Code: 3H00DP42-3008
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 12.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.01.2025 - 25.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
n the course the students will focus on current and future issues concerning leadership through the seminars they organize themselves.
After completing the course the students
- are able to identify and recognize the current and future trends in leadership.
Content (course unit)
What are the current issues of leadership today, e.g. ethics, rotational economics?
How do those phenomena affect supervisory work?
What future trends are predicted for leadership?
What is the leadership in the future?
What is the meaning futurology in leadership, weak signals, etc.?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to identify basic leadership trends. They understand the importance of leader-ship development.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to identify different leadership trends. They understand the importance of leadership development, know how to consciously look for different ways of working, and are open to new ideas and trends.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to identify a wide range of leadership trends and to evaluate and combine them into their own professional context. They understand the importance of leadership development, know how to consciously look for different ways of working, and are open to new ideas and trends.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student is not sufficiently familiar with current trends in leadership and cannot name current issues of leadership.
Location and time
Opintojakso toteutetaan v. 2025 osin lähitapaamisina TAMK:illa ja osin verkko-opintoina. Seminaaripäivinä 19.5. ja 20.5 odotetaan jokaiselta läsnäoloa TAMKilla.
Exam schedules
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit käydään läpi ensimmämisellä tapaamiskerralla.
Kurssiin suoritukseen kuuluvat tehtäväpalautukset:
1. Kirjakolahdus, hyväksytty / hylätty
2. Kirjakolahdus tai yhteenveto webinaarista, seminaarista tai haastattelusta, hyväksytty / hylätty
Paneelikeskustelut, arviointi 0 - 5
Tulevaisuuden johtamisen "käsikirja" (video tai raportti), arviointi 0 - 5
2 "käsikirjan" vertaisarviointia, hyväksytty / hylätty
Uusintamahdollisuutta ei kurssin suoritustavan takia ole (paneelikeskustelut eivät ole uusittavissa).
Assessment methods and criteria
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit käydään läpi ensimmämisellä tapaamiskerralla.
Kurssiin kuuluvat tehtäväpalautukset:
1. Kirjakolahdus, hyväksytty / hylätty
2. Kirjakolahdus tai yhteenveto webinaarista, seminaarista tai haastattelusta, hyväksytty / hylätty
Paneelikeskustelut, arviointi 0 - 5
Tulevaisuuden johtamisen "käsikirja" (video tai raportti), arviointi 0 - 5
2 "käsikirjan" vertaisarviointia, hyväksytty / hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Valmentaminen; pienryhmätyöskentely, yksilötehtävät.
Learning materials
Ilmoitetaan myöhemmin.
Student workload
5 op tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
Tapaamisajat 2025:
23.1.
20.2.
20.3.
24.4.
19.5. Seminaaripäivä, läsnäolo pakollinen
20.5. Seminaaripäivä, läsnäolo pakollinen
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö harjoitustehtävien kautta.
International connections
Ei suunniteltuja KV-yhteyksiä.