Skip to main content

Customer Experience in Service Design (5 cr)

Code: 3H00GJ44-3002

General information


Enrolment period
02.12.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2025 - 09.05.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Person in charge
Mika Jokinen
Groups
24ALITA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Myyntiosaaminen
Tags
BLENDED
Course
3H00GJ44

Objectives (course unit)

The course will enable you to develop customer experience using service design methods and tools.

On completion of the course, the student will:
- understand the importance of customer focus and customer experience for the business of the organisation
- knows how different methods are used to deepen customer insight
- knows how to apply the principles and methods of service design to improve the customer experience
- can design and implement a service design project related to customer experience development
- can present the results of a service design project

Content (course unit)

Customer focus
Customer insight
Basics of service design
Developing the customer experience

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student understands the general principles of customer focus and the importance of customer experience for an organisation's business and identifies some methods to deepen customer understanding. The student will understand the basics of service design and will participate in the planning, implementation and reporting of a service design project.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the importance of customer focus and customer experience for the organisation's business and is able to choose the appropriate methods to deepen customer insight. The student can apply the principles and methods of service design to improve the customer experience and actively participates in the planning and implementation of a service design project. The student will be an active member of a team and will be able to report well on his/her work.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

he student understands the importance of customer centricity and customer experience for the organisation's business and is able to recommend the most appropriate methods to deepen customer insight. The student is able to apply service design principles and methods to improve the customer experience and is very active in the planning and implementation of a service design project. The student is highly motivated, takes committed responsibility for his/her own and the team's performance and reporting.

Location and time

09.01.2025 08.15 - 11.00 C4-04b
07.02.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
20.02.2025 17.00 - 19.00 Moodletentti
06.03.2025 08.00 - 11.00 *Etäopetus
13.03.2025 17.00 - 19.00 Moodletentin 1. uusinta
04.04.2025 12.00 - 15.00 C4-04b
08.05.2025 08.00 - 11.00 C4-04b

*Zoom-linkki:
https://tuni.zoom.us/j/61183986259?pwd=rYvsaiXum6LS0Mdpd4aECFX6ahhthz.1

Meeting ID: 611 8398 6259
Passcode: 322492

Exam schedules

Palvelumuotoilun/asiakaskokemuksen kehittämisen moodletentti järjestetään 20.2. klo 17:00-19:00.
1. uusintatentti järjestetään 13.3. klo 17:00-19:00.
2. uusintatentti järjestetään tarpeen mukaan. Ajankohta ja toteutustapa sovitaan henkilökohtaisesti.

Huom! Uusintatentissä ei voi korottaa arvosanaa. Jos et ole saanut hyväksyttyä pistemäärää tentistä, niin voit osallistua uusintaan.

Ryhmätehtävää ei voi uusia.

Assessment methods and criteria

Moodletentti (yksilö) 1-5 (40%)
Palvelumuotoiluprojekti (ryhmätehtävä) 1-5 (60%)
Itse- ja vertaisarviointi (ryhmätehtävä), voi olla korottava/laskeva vaikutus ryhmätehtävän arvosanaan
Oppimispäiväkirja (S), voi olla korottava/laskeva vaikutus kokonaisarvosanaan

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetusmenetelminä käytetään lähi- ja etävalmennusta, ryhmätyöskentelyä/tiimioppimista ja itsenäistä opiskelua.

Learning materials

Kirjallisuus:

Koivisto, M. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma991029976420597 3)

Saarijärvi, H. 2020. Strategiana asiakaskokemus: miksi, mitä, miten? (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma991121638040597 3)

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma99903299420597 3)

Muu oppimateriaali julkaistaa moodlessa.

Student workload

Ohjattu valmennus 10%
Itsenäinen opiskelu 50%
Tiimityöskentely 40%

Kurssin laajuus on 5 opintopistettä.

Content scheduling

Asiakaskeskeisyys ja asiakasymmärrys
Palvelumuotoilun perusteet
Asiakaskokemuksen kehittäminen

Completion alternatives

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 1.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja Mika Jokinen. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Aiempaan osaamiseen perustuva näyttö arvioidaan asteikolla 0-5.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Practical training and working life cooperation

Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän kanssa palvelumuotoilutoimeksiannon parissa.

International connections

Osa oppimateriaaleista on englanniksi.

Further information

Jos sinulla on ehdotus yksilöllisiksi opiskelujärjestelyiksi, niin ilmoita siitä opettajille sähköpostilla kurssin alussa.

Go back to top of page