Customer Experience in Service Design (5 cr)
Code: 3H00GJ44-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 05.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 09.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Mika Jokinen
- Person in charge
- Mika Jokinen
- Groups
-
24ALITALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2024, Monimuoto, Myyntiosaaminen
- Tags
- BLENDED
- Course
- 3H00GJ44
Objectives (course unit)
The course will enable you to develop customer experience using service design methods and tools.
On completion of the course, the student will:
- understand the importance of customer focus and customer experience for the business of the organisation
- knows how different methods are used to deepen customer insight
- knows how to apply the principles and methods of service design to improve the customer experience
- can design and implement a service design project related to customer experience development
- can present the results of a service design project
Content (course unit)
Customer focus
Customer insight
Basics of service design
Developing the customer experience
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student understands the general principles of customer focus and the importance of customer experience for an organisation's business and identifies some methods to deepen customer understanding. The student will understand the basics of service design and will participate in the planning, implementation and reporting of a service design project.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the importance of customer focus and customer experience for the organisation's business and is able to choose the appropriate methods to deepen customer insight. The student can apply the principles and methods of service design to improve the customer experience and actively participates in the planning and implementation of a service design project. The student will be an active member of a team and will be able to report well on his/her work.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
he student understands the importance of customer centricity and customer experience for the organisation's business and is able to recommend the most appropriate methods to deepen customer insight. The student is able to apply service design principles and methods to improve the customer experience and is very active in the planning and implementation of a service design project. The student is highly motivated, takes committed responsibility for his/her own and the team's performance and reporting.
Location and time
09.01.2025 08.15 - 11.00 C4-04b
07.02.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
20.02.2025 17.00 - 19.00 Moodletentti
06.03.2025 08.00 - 11.00 *Etäopetus
13.03.2025 17.00 - 19.00 Moodletentin 1. uusinta
04.04.2025 12.00 - 15.00 C4-04b
08.05.2025 08.00 - 11.00 C4-04b
*Zoom-linkki:
https://tuni.zoom.us/j/61183986259?pwd=rYvsaiXum6LS0Mdpd4aECFX6ahhthz.1
Meeting ID: 611 8398 6259
Passcode: 322492
Exam schedules
Palvelumuotoilun/asiakaskokemuksen kehittämisen moodletentti järjestetään 20.2. klo 17:00-19:00.
1. uusintatentti järjestetään 13.3. klo 17:00-19:00.
2. uusintatentti järjestetään tarpeen mukaan. Ajankohta ja toteutustapa sovitaan henkilökohtaisesti.
Huom! Uusintatentissä ei voi korottaa arvosanaa. Jos et ole saanut hyväksyttyä pistemäärää tentistä, niin voit osallistua uusintaan.
Ryhmätehtävää ei voi uusia.
Assessment methods and criteria
Moodletentti (yksilö) 1-5 (40%)
Palvelumuotoiluprojekti (ryhmätehtävä) 1-5 (60%)
Itse- ja vertaisarviointi (ryhmätehtävä), voi olla korottava/laskeva vaikutus ryhmätehtävän arvosanaan
Oppimispäiväkirja (S), voi olla korottava/laskeva vaikutus kokonaisarvosanaan
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetusmenetelminä käytetään lähi- ja etävalmennusta, ryhmätyöskentelyä/tiimioppimista ja itsenäistä opiskelua.
Learning materials
Kirjallisuus:
Koivisto, M. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma991029976420597 3)
Saarijärvi, H. 2020. Strategiana asiakaskokemus: miksi, mitä, miten? (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma991121638040597 3)
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu (e-kirjan linkki: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma99903299420597 3)
Muu oppimateriaali julkaistaa moodlessa.
Student workload
Ohjattu valmennus 10%
Itsenäinen opiskelu 50%
Tiimityöskentely 40%
Kurssin laajuus on 5 opintopistettä.
Content scheduling
Asiakaskeskeisyys ja asiakasymmärrys
Palvelumuotoilun perusteet
Asiakaskokemuksen kehittäminen
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 1.1.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja Mika Jokinen. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Aiempaan osaamiseen perustuva näyttö arvioidaan asteikolla 0-5.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
Practical training and working life cooperation
Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän kanssa palvelumuotoilutoimeksiannon parissa.
International connections
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Further information
Jos sinulla on ehdotus yksilöllisiksi opiskelujärjestelyiksi, niin ilmoita siitä opettajille sähköpostilla kurssin alussa.