Skip to main content

Digital Marketing and Selling (5 cr)

Code: 3H00GO60-3001

General information


Enrolment period
04.02.2025 - 05.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2025 - 15.05.2025
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Hanna Schroderus
Person in charge
Mika Jokinen
Tags
ONLINE
Course
3H00GO60

Objectives (course unit)

The aim of the course is to develop the student's basic knowledge of digital marketing and sales.

On completion of the course, the student will
- understand the importance of digital marketing strategy as part of a company's successful business operations
- knows how to implement a digital marketing strategy and how to measure and analyse its results
- identify different ways in which an organisation can communicate and influence its customers through digital channels
- know how to use different digital tools and platforms to deliver digital marketing and sales

Content (course unit)

Digital marketing strategy
Digital marketing models
Digital marketing tools and channels
Platform solutions and other technologies supporting digital marketing and sales
Measurement and analytics

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Students will understand the importance of a digital marketing strategy and identify some ways to put it into practice. The student will know the most common ways in which an organisation can communicate and influence its customers through digital channels. They will be able to identify the most common digital tools and platforms for marketing and sales.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Students will understand the importance of digital marketing strategy and how to put it into practice. They know how to measure and analyse its results. They will be able to articulate the most common ways in which an organisation can communicate and influence its customers through digital channels and select the appropriate digital tools and platform solutions. Understand how different digital tools and platforms can be used to implement digital marketing and sales.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands the importance of digital marketing strategy and can advise on how to put it into practice. They will understand how to measure and analyse its results. The student will be able to choose the most appropriate way for an organisation to communicate and influence its customers through digital channels and will be able to recommend appropriate digital tools and platform solutions. The student will be able to analyse how different digital tools and platforms can be used to implement digital marketing and sales.

Location and time

Webinaarit järjestetään Zoomissa. Ryhmätyöskentelyyn voitte varata työskentelytilan itsenäisesti.

10.03.2025 14.00 - 16.00 Webinaari (Zoom) Teema 1
17.03.2025 14.00 - 16.00 Webinaari (Zoom) Teema 2
24.03.2025 14.00 - 16.00 Webinaari (Zoom)) Teema 3
31.03.2025 14.00 - 16.00 Itsenäistä työskentelyaikaa Teema 4 tai lopputehtävä
07.04.2025 14.00 - 16.00 Itsenäistä työskentelyaikaa Teema 4 tai lopputehtävä
14.04.2025 14.00 - 16.00 Webinaari (Zoom) Teema 4 purku

Exam schedules

Mahdollisten teemakohtaisten tehtävien ja tenttien ajankohdat ilmoitetaan kurssin alkaessa.

Assessment methods and criteria

Teemakohtaiset välitehtävät / tentit (4 kpl) arvioidaan hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Tehtävien palautus myöhässä vaikuttaa alentavasti kokonaisarvosanaan.
Kaikkien tehtävien / tenttien tulee olla suoritettuna hyväksytysti kurssin toteutusajan puitteissa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään webinaareja, mahdollisia luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia, pari/ryhmätöitä ja itsenäisiä harjoituksia.

Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät kurssin Moodle-oppimisympäristöstä.

Learning materials

KURSSIKIRJA:
Komulainen, M. 2023 Menesty Digimarkkinoinnilla. 2.0
Kirja saatavilla e-kirjana TUNI Andorin kautta.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911324514905973

Muu suositeltava oppimateriaali julkaistaan kurssin Moodle-alustalla

Student workload

Kurssi on 5 opintopisteen laajuinen. Opiskelijan työtä on 1 op = 27 h.

Content scheduling

Teema 1
Digitaalisen markkinoinnin strategia
Mittaaminen ja analytiikka

Teema 2
Digitaalisen markkinoinnin mallit

Teema 3
Digitaalisen markkinoinnin keinot ja kanavat

Teema 4
Digimarkkinointia ja -myyntiä tukevat alustaratkaisut ja muut teknologiat

Completion alternatives

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 19.2.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson opettaja. Opettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksi opintojakson opettaja.

Practical training and working life cooperation

Kurssilla hyödynnetään työelämäyhteistyötä.

International connections

Osa kurssin oppimateriaaleista (esim. HubSpot Academyn videot) on englanniksi.

Further information

Kurssilla on käytössä oppikirja, joka löytyy e-kirjana.
Kurssilla hyödynnetään myös HubSpot -järjestelmää, jossa on TAMKilaisille oma oppimisympäristö. Järjestelmään rekisteröitymisestä ilmoitetaan opiskelijoille myöhemmin.

Go back to top of page