Swedish in Business, Oral (1 cr)
Code: 3H00HC29-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 26.08.2025 - 08.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Sari Hanska
- Person in charge
- Sari Hanska
- Groups
-
24IBInternational Business, syksy 2024, kaikki
- Tags
- CONTACT
- Course
- 3H00HC29
Objectives (course unit)
The aim of the course is for the student to achieve the oral proficiency in Swedish required by the Language Decree (6.6.2003/424) and necessary for the work in his/her field. European Framework of Reference for Languages: proficiency level B1.
On completion of the course, the student will:
- can give oral presentations about themselves, their education, training, work experience and job description
- know how to communicate in a customer-oriented way in Nordic work and business environments
- can apply the key terminology of their field in practice
- be able to follow and participate in developments in his/her field, using different channels and communication opportunities offered by digitalisation and technology.
Content (course unit)
The content of the course is as follows:
- communicating orally about one's own education, skills and work tasks
- mastery of key business terminology
- familiarisation with professional and customer-oriented language in the most common workplace interactions
- developing language and communication skills in a Nordic context
- self-assessment.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student gives a brief introduction (education, work experience, skills) and introduces basic information about the company, its products and services. The student communicates in predictable oral work situations, but needs support. The student recognises features of the Nordic context, but has limited personal communication skills. The student will successfully complete the learning tasks.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student explains relatively easily and clearly both about him/herself (education, work experience, skills) and about the company, its products and services. The student communicates relatively fluently and actively in a variety of predictable oral workplace interactions. The student takes into account the specificities of the Nordic context in his/her communication. The student performs the learning tasks well.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student presents him/herself (education, work experience, skills) and the company, its products and services in a versatile and fluent way. The student communicates fluently in a variety of challenging oral work situations. They analyse, use and apply oral sources in their field. The student will work successfully in a Nordic context. The student performs learning tasks with excellence.
Location and time
Opetuspäivät ja -tilat:
26.08.2025 08.15 – 10.45 luokassa B6-25
03.09.2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
10.09.2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
17.09.2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
24.09.2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
01.10.2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
08.10. 2025 08.15 – 10.45 luokassa C4-09a / C4-09b
Exam schedules
Videon palautus 5.10.2025 mennessä.
Assessment methods and criteria
Suullisessa kielitaidossa on video osaamisen näyttönä (arviointi 0 - 5). Videon voi tehdä yksin tai parin kanssa.
Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus ja se annetaan opintojaksopalautejärjestelmän kautta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus (etäopetus tarvittaessa ), argumentointi, esitelmät, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, video.
Learning materials
Kirja: Hanska Sari, Keränen Marit, Lehtoviita Kirsi, Pirttilä Mia: Gå med vinst! (Edita), vuoden 2022 painos (vanhempikin käy, jos uudempaa ei ole saatavilla). Opettajan materiaali Moodlessa.
Student workload
Koko ruotsin kielen 3 opintopisteen opintojakso suoritetaan samanaikaisesti (Professionell svenska för handelsbranschen, muntlig 1 op ja Professionell svenska för handelsbranschen, skriftlig 2 op). Lähiopetus ja opiskelijan itsenäinen työskentely yht. 81 h (sis. virtuaaliosuuden).
Content scheduling
Opetusta 1. periodissa syyslukukaudella 2025.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Esiteidot: lukion ruotsi tai vastaavat tiedot
--
Toteutuksen linjaus tekoälyn käytöstä opiskelussa
Mikäli opiskelija käyttää sallitusti oppimistehtävissään tekoälytyökalu(j)a apunaan, on hänen viitattava käyttämiinsä tekoälyihin ja toimitettava käyttämänsä syötteet (promptit) tehtävävastauksiensa yhteydessä. Mikäli opiskelija esittää tekoälyn tuottamat tulokset ominaan ilman viitteitä, lähteitä ja/tai syötteitä, opettaja voi olla hyväksymättä tuotosta tai vaatia sen tekemistä uudelleen. Opettajalla on oikeus kysyä opiskelijalta, onko hän mahdollisesti käyttänyt tekoälyä oppimistehtävässään.