Skip to main content

Research Skills in Seminar Work (4 cr)

Code: 7S00EL88-3010

General information


Enrolment period
01.05.2025 - 04.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
04.08.2025 - 19.12.2025
Implementation is running.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Jussi Kemmo
Tuija Laakso
Marja-Liisa Timperi
Maiju Hirvonen
Person in charge
Jussi Kemmo
Tags
BLENDED
Course
7S00EL88

Objectives (course unit)

Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition

Content (course unit)

- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources

Location and time

syksy 2025
Tarkempi aikataulu Moodlessa
HUOM; ko. opintojaksolla ja varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö -opintojaksolla on yhteinen Moodle

Exam schedules

Ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Aiheen rajauksessa ja valitussa näkökulmassa pysyminen sekä aiheen tarkoituksenmukaisuus opinnäytetyön näkökulmasta.

Valmiin seminaarityön arviointi (0-5).
Seminaarityön palautus moodlen palautuskansioon. Palautukselle kolme vaihtoehtoa:
-palautus viimeistään 15.9.2024 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).
- palautus viimeistään 15.11.2024 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä)
- palautus viimeistään 15.1.2025 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).

Assessment scale

0-5

Learning materials

Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus 2 h
Ohjaus 2 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 2 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 2 h

Content scheduling

Ohjeistus
Aiheen valinta ja rajaus
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja
Hyväksiluku aiemmalla korkeakoulutasoisella opinnäytetyöllä => HyväHot-hakemus. HUOM; pitää olla alle 10 vuotta sitten tehty työ.

Practical training and working life cooperation

Aihepiirin sitominen työelämästä nousevaan tarpeeseen

International connections

Kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden / tieteellisten artikkeleiden hyödyntäminen lähteenä

Further information

Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö tehdään samasta aiheesta kuin opinnäytetyö.

Go back to top of page