Skip to main content

Changing Operational Environment and Health and Social Service System (5cr)

Code: 7Z00EL06-3003

General information


Enrolment period
01.12.2021 - 24.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 25.05.2022
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Päivi Heimonen
Minna Niemi
Person in charge
Minna Niemi
Course
7Z00EL06

Objectives (course unit)

- Identifies the key elements of the social work operational environment and service system and identifies the areas of change and development now and in the near future

- knows the basic legislation and administrative principles guiding social work

- can critically analyze social and global changes and anticipate their social influence

- is able to utilize scenario data and methods in planning and developing welfare services

Content (course unit)

Operational environment in social work and legislation governing it

Structure of the social and health service system and reforms in the near future

Methods of producing social services and administrative principles

Foresight information and its utilization in service planning

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student can identify and describe the key elements of the operational environment in social work and the factors that influence their development. Student can describe the legislative and administrative principles that guide the work of social sector. Knows references of forecasting data.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

In addition to the above: Student is able to analyze the elements of the social work operational environment and reflect on the factors affecting development. Student can apply knowledge in analyzing one's own work environment and use forecasting data. Knows the key legislation and administrative principles in the field.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

In addition to the above: Student can analyze the components of the social environment and critically reflect the factors that influence development. Is able to evaluate the development needs and opportunities of services based on forecasting information.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.

Location and time

1.1.2022-31.5.2022

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

- Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn.
- Henkilökohtainen oppimispäiväkirja, jonka kirjoittaminen kytkeytyy lähiopetuspäiviin.
- Kehittämistehtävä ja sitä havainnollistava esitys tiimeittäin.

Arvointiasteikko: HYVÄKSYTTY/TÄYDETTÄVÄ/HYLÄTTY
Hyväksytty arvosana edellyttää arvosanan kolme tasoa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opetusmenetelminä seminaarityöskentely, oppimispäiväkirja ja kehittämistehtävän työstäminen (yksilöllisesti ja tiimeittäin) yhteistyössä työelämäedustajien kanssa. Opettajat ohjaavat kehittämistehtävän työstämisessä sovitusti.

Kurssi toteutetaan vahvassa työelämäyhteistyössä. Opiskelijatiimit kutsuvat yhteistyökumppaneikseen sote-uudistusta valmistelevia julkisia organisaatioita sekä järjestöjä.

Learning materials

Materiaalipaketti Moodlessa.

Student workload

5 op = 135 h
lähipäivät 20 h
tiimityö ja muu itsenäinen työ = 115 h

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Työskentely toteutetaan työelämäyhteistyössä.

International connections

Opettajat ja opiskelijat hyödyntävät työskentelyssä Suomessa ja muissa maissa toimiviksi todettuja käytäntöjä, joita sovelletaan sote-uudistuksen konteksissa.

Go back to top of page