Changing Operational Environment and Health and Social Service System (5cr)
Code: 7Z00EL06-3003
General information
- Enrolment period
- 01.12.2021 - 24.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 25.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 32
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- Identifies the key elements of the social work operational environment and service system and identifies the areas of change and development now and in the near future
- knows the basic legislation and administrative principles guiding social work
- can critically analyze social and global changes and anticipate their social influence
- is able to utilize scenario data and methods in planning and developing welfare services
Content (course unit)
Operational environment in social work and legislation governing it
Structure of the social and health service system and reforms in the near future
Methods of producing social services and administrative principles
Foresight information and its utilization in service planning
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student can identify and describe the key elements of the operational environment in social work and the factors that influence their development. Student can describe the legislative and administrative principles that guide the work of social sector. Knows references of forecasting data.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to the above: Student is able to analyze the elements of the social work operational environment and reflect on the factors affecting development. Student can apply knowledge in analyzing one's own work environment and use forecasting data. Knows the key legislation and administrative principles in the field.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to the above: Student can analyze the components of the social environment and critically reflect the factors that influence development. Is able to evaluate the development needs and opportunities of services based on forecasting information.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The objectives of the course have not been achieved. All aspects of the course have not been successfully completed.
Location and time
1.1.2022-31.5.2022
Exam schedules
Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
- Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn.
- Henkilökohtainen oppimispäiväkirja, jonka kirjoittaminen kytkeytyy lähiopetuspäiviin.
- Kehittämistehtävä ja sitä havainnollistava esitys tiimeittäin.
Arvointiasteikko: HYVÄKSYTTY/TÄYDETTÄVÄ/HYLÄTTY
Hyväksytty arvosana edellyttää arvosanan kolme tasoa.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opetusmenetelminä seminaarityöskentely, oppimispäiväkirja ja kehittämistehtävän työstäminen (yksilöllisesti ja tiimeittäin) yhteistyössä työelämäedustajien kanssa. Opettajat ohjaavat kehittämistehtävän työstämisessä sovitusti.
Kurssi toteutetaan vahvassa työelämäyhteistyössä. Opiskelijatiimit kutsuvat yhteistyökumppaneikseen sote-uudistusta valmistelevia julkisia organisaatioita sekä järjestöjä.
Learning materials
Materiaalipaketti Moodlessa.
Student workload
5 op = 135 h
lähipäivät 20 h
tiimityö ja muu itsenäinen työ = 115 h
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työskentely toteutetaan työelämäyhteistyössä.
International connections
Opettajat ja opiskelijat hyödyntävät työskentelyssä Suomessa ja muissa maissa toimiviksi todettuja käytäntöjä, joita sovelletaan sote-uudistuksen konteksissa.