Svenska inom det sociala området, skriftlig (1cr)
Code: 7S00EL22-3007
General information
- Enrolment period
- 02.07.2022 - 01.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2022 - 12.10.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student:
- can communicate in Swedish by using key social terms and phrases
- understands and is able to utilize professional articles in their field in Swedish-language publications
- is able to record the key issues related to the customer's situation
- is able to maintain, develop and evaluate his / her own language skills and language learning skills as part of his / her professional competence
- have attained a written command of a second foreign language required by the law of the polytechnic required for the work in the relevant field;
Content (course unit)
- Key social terminology
- Authentic texts of one's own profession
- Practicing communication situations typical of the social sector
- Jobs and customer groups for social workers
- Reporting on training and work experience
Prerequisites (course unit)
The secondary level of the second language (Swedish) is required to pass the Baccalaureate (equivalent to the B language course in upper secondary school) or equivalent. The entry level corresponds to the European reference skill level B1.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student understands the main points in easy professional texts regarding their work
* The student can communicate in a simple manner in situations typical to the work community
* The student can use the basic vocabulary of social work and health care
* The student is able to use the basic grammar structures
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to find and use the most important professional publications of their field
* The student can communicate clearly enough in situations typical to the work community (patient instructions)
* The student is able to use and understand the most important vocabulary and concepts of social work and health care
* The student mostly uses grammatical structures correctly
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to find, use and apply even fairly challenging professional publications of their field
* The student can communicate fluently in situations typical to the work community
* The student is able to use and understand even more challenging vocabulary and concepts of social work and health care
* The student uses complex grammatical structures nearly flawlessly
Exam schedules
Kirjallisen tentin voi uusia.
Assessment methods and criteria
Annettujen tehtävien palauttaminen
Läsnäolo tunneilla
Kirjallisen tentin suorittaminen hyväksytysti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Kirjalliset tehtävät tunneilla ja itsenäisesti
Kirjallinen tentti
Learning materials
Materiaali Moodlessa
Student workload
Arvioitu ajankäyttö 27 tuntia. Läsnäolo tunneilla sekä kirjallinen tentti.
Completion alternatives
-
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Opiskelija osaa selvittää pääsisällön työhönsä liittyvistä helppolukuisista ammattijulkaisuista.
- Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
- Opiskelija osaa käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa.
- Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää keskeisimpiä työhönsä liittyviä ammattijulkaisuja.
- Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
- Opiskelija osaa käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä.
- Opiskelija osaa käyttää kielioppirakenteita pääsääntöisesti oikein.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- Opiskelija osaa etsiä, hyödyntää ja soveltaa työhönsä liittyviä suhteellisen vaativiakin ammattijulkaisuja.
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
- Opiskelija osaa käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä.
- Opiskelija osaa käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.