Skip to main content

Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4 cr)

Code: 7S00DQ44-3002

General information


Enrolment period
11.05.2020 - 31.07.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 11.12.2020
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Eija Lähteenmäki
Marja-Liisa Timperi
Course
7S00DQ44

Objectives (course unit)

Opiskelija
- laajentaa tietopohjaansa varhaiskasvatuksessa suunnitelmallisen tiedonhankinnan avulla
- osaa laatia kirjallisen tutkielman käyttäen tutkimuksellista otetta ja varhaiskasvatuksen ajantasaista tutkimusta lähdeaineistona
- osaa esitellä tutkielman kokonaisuuden ja keskeisen sisällön suullisesti käyttäen havaintovälineitä

Content (course unit)

- Seminaarityön aihealue liittyy varhaiskasvatukseen
- Aiempaan varhaiskasvatuksen tutkimukseen tutustuminen
- Opiskelija paneutuu itseään kiinnostavaan ilmiöön, joka liittyy lastentarhanopettajan työhön.
- Tutkielman laatiminen ko. aihepiiristä noudattaen Tamkin opinnäytetyön kirjallisen raportin oheistusta.
- Osallistuminen tiedonhankinnan opetukseen etsimällä kirjaston tietokannoista ajantasaisia tiedonlähteitä

Location and time

Zoom-opetus 14.5.2020
Ohjaus Teamsissa 26.5. klo 16.15-17.15 ja lähiviikon yhteydessä 2.9. klo 16.15-17.15.

Assessment methods and criteria

Valmiin seminaarityön arviointi (0-5)
Seminaarityön palautus tabulan palautuskansioon. Palautukselle kaksi vaihtoehtoa:
-palautus viimeistään 11.9. mennssä (arviointi 2.9. mennessä eli kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).
- palautus viimeistään 30.10.mennessä (arviointi 20.11. mennessä elikolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Seminaarityön ohjeistus 14.5. 2020 liittyen sisältöön, kieleen ja raportin ulkoasuun
- tiedonhankinnan opetus (kaksi mahdollista aikaa tarjolla: 14.5. ja 2.9., jotka näkyvät lukujärjestyksessä)
- itsenäinen työskentely
- ohjaus, johon kaikilla mahdollisuus, Teamsissa 26.5. klo 16.15-17.15 ja lähiviikon yhteydessä 2.9. klo 16.15-17.15.

Learning materials

Seminaarityön tarkemmat ohjeet opintojakson Tutkimuksellinen seminaarityö Tabulassa (tämän opintojakson opiskelijat lisätään sinne).
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeisiin ja arviointikriteereihin kts. intaranet opinnäytetyön raportointiohje, opinäytetyön ariviointikriteerit tai Tabula-sivu Oppinnäytyö sosiaalialalla.

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 6 h
Tiedonhankinta 2h
Itsenäinen työskentely 100h

Content scheduling

14.5. 2019 klo 9.00 -11.00 Ohjeistus seminaarityöhön ja äidinkielen ja raportin kirjoittamisen ohjeistus (Minna ja äidinikielen opettaja)
-Tiedonhankintaopetus (kirjasto) M-L Timperi. On hyvä, että aihe (tai ainakin aihealue) on selvillä ennen tiedonhankintaopetukseen osallistumista. 14.5. ja 2.9.
Valmiin seminaarityön palautus Tabulaan 11.9. tai 30.10.
Seminaarityöstä ei ole suullista esitystä. Työtä hyödynnetään opinnäytetyön ideapaperin (Opinnäytetyöseminaari 1) tekemiseen

Further information

Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö kannattaa tehdä samasta aiheesta kuin tuleva opinnäytetyö. Seminaarityön puitteissa voi paneutua aiheeseen ja selvittää lähdeaineistoa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- työn sisältö liian suppea
- raportti ei ole kirjoitettu ohjeiden mukaisesti - paljon virheitä ja puutteita
- rajaus epäselvä,
- otsikointi ei vastaa luvun sisältöä
- kielelliseen ilmaiosuun liittyviä ongelmia paljon

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely on epäselvä
- lähdemateriaalin käyttö - vähäistä, yksipuolista
- aiheen käsittely jää yleiselle, pinnalliselle tasolla
- pohdinta kuvailevaa ja kytkentä ammatillisuuteen niukkaa
- raportoinnissa on noudatettu puutteellisesti TAMKin ohjeita. Tekstissä on ymmärrystä haittaavia
kielivirheitä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely ovat selkeitä
- lähdemateriaalin käyttö - suhteellisen monipuolista ja laadukasta
- sisältö monipuolinen ja jäsentynyt
- pohdinnassa työn keskeiset käsitteet liitetään ammatilliseen kontekstiin
- raportti on hyvää asiatekstiä ja kirjoitettu TAMKin ohjeiden mukaan

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- tehtävän rajaus ja tavoitteen määrittely selkeä ja perusteltu
- lähdemateriaalin käyttö - monipuolista, lähteet käyvät dialogia, lähdeaineisto kattava
- sisältö perusteellinen ja tyyliltään eheä

Go back to top of page