Skip to main content

Practical training II (15cr)

Code: 7S00CW69-3003

General information


Enrolment period
12.09.2018 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Merja Repo
Minna Putous
Ulla-Maija Takkunen
Vesa Joutsen
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Seija Hurskainen
Minna Nurminen
Raija Yliniemi
Person in charge
Minna Putous
Course
7S00CW69

Objectives (course unit)

Opiskelija
- osaa paneutua erityisesti eettisten kysymysten tuomiin haasteisiin asiakastyön ja palveluohjauksen käytännöissä ja nostaa niitä esille
- osaa luoda luottamuksellisen ja ammatillisen asiakassuhteen, perehtyy erilaisiin asiakastyön menetelmiin käytännössä ja hankkii kokemusta jonkin menetelmän käytöstä
- osaa arvioida asiakassuhteiden toteutumista sosiaalityöhön liittyvien teoriaopintojen pohjalta
- osaa tukea asiakkaan omia voimavaroja
- osaa arvioida ennaltaehkäisevän, korjaavan ja rakenteellisen työn mahdollisuuksia asiakastyössä
- osaa tunnistaa palveluohjauskäytäntöjään ja palvelujärjestelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa kuvata ihmisten sosiaalisten toimintaedellytysten ja yhteiskunnallisen päätöksenteon välisen yhteyden
- osaa jäsentää sosiaalisia ongelmia yhteiskunnallisessa viitekehyksessä
- osaa arvioida kriittisesti omaa ammatillista kasvuaan asiakastyöosaamisessa sekä palvelujärjestelmäosaamisessa
- osaa etsiä harjoittelupaikan tuottamien kysymysten pohjalta tutkimustietoa, minkä avulla voi jäsentää kokemuksiaan

Content (course unit)

Sosiaalialan eettinen osaaminen
Asiakastyön osaaminen
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
Tutkimuksellinen kehittämis- ja johtamisosaaminen

Location and time

Harjoittelun ajankohdan voi valita oman aikataulunsa mukaan. Suositeltava ajankohta on lokakuu 2018- toukokuu 2019. Merkitse Tabulaan harjoittelu sosiaalialalla Wikiin 18Kaso ajankohta ja muut tiedot.
Harjoittelun kesto 8 vk - tähän ei tietenkään lasketa koululla tapahtuvia kontaktiviikkoja.

Assessment methods and criteria

Harjoittelupaikan ohjaajan antama arviointi ja harjoittelun hyväksyminen. Ohjaava opettaja arvioi raportin ja hyväksyy harjoittelun kokonaisuudessaan ja laittaa suorituksesta merkinnän.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Harjoittelu sosiaalialan työssä sosionomin tehtävissä tai varhaiskasvatuksessa.Oman osaamisen ja sen kehittymisen reflektointi harjoitteluraportissa.

Learning materials

Tabulassa on harjoitteluun liittyvät ohjeet.

Student workload

Päivittäinen harjoittelu aika on 7h työpaikalla ja 1h suunnitteluun ja kirjallisiin tehtäviin. Viikossa 35h+5h.

Practical training and working life cooperation

Harjoittelu työelämässä.

Further information

Harjoittelun ohjaajan tulee olla sosionomi tai muu sosiaalialan ammattilainen.
Päiväkodissa lto pätevyyden omaava lastentarhanopettaja ( sosionomi lto, varhaiskasvatuksenkandi, sosiaalikasvattaja).

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty:Opiskelija ei ole saavuttanut suhteessa harjoittelujakson tavoitteisiin nähden hyvän tasoa (arvosana 3)
* Opiskelijan taidot, ajattelut, tiedot ja asenne eivät osoita sosiaalialan edistynyttä osaamista.
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
Hyväksytty:
* Opiskelijan taidot, ajattelut, tiedot ja asenne osoittavat sosiaalialan edistynyttä osaamista.
* Opiskelija jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja kykenee soveltamaan näitä toiminnassaan harjoittelupaikassa sekä harjoitteluraportissaan.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.

Go back to top of page