Skip to main content

Structured Data Search (3 cr)

Code: 7K00EV60-3015

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 19.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.03.2021 - 11.04.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Paula Pajunen
Taina Peltonen
Person in charge
Paula Pajunen
Course
7K00EV60

Objectives (course unit)

The student
- is able to define a basic study question in the health sciences and perform a structured data search
- understands the grounds of good scientific practice
- understands the meaning of evidence-based practice in nursing
- knows the clinical guidelines based on health care
- is able to identify scientific / professional sources of information in their field and is able to retrieve them systematically
- is able evaluate and use information sources

Content (course unit)

- structured data search and literature critique
- grounds of good scientific practice
- evidence-based practice in nursing
- the most important national and international databases and clinical guidelines in the field of health sciences

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the basics of a structured data search
- perceives the importance of evidence-based knowledge in nursing.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to describe the structured data search process
- understands the importance of evidence-based practice in nursing.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to implement a structured data search with detailed explanations
- is able to apply evidence-based knowledge and clinical guidelines in nursing.

Location and time

Orientaatio 10.3.2021 pakollinen läsnäolo

Exam schedules

Arvioitava seminaaritehtävä, joka tehdään 4- 5 hengen ryhmissä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Pari- ja ryhmätyöskentely
Seminaarityöskentely
Tiedonhaun harjoitukset informaatikon kanssa
Tiedot tarkentuvat vielä orientaatiotunnilla.

Learning materials

Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä – Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 12. Viides uudistettu painos. Turun ammattikorkeakoulu. Turku

Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T. & Holopainen A. 2018. Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin.

Student workload

3 op = 81 tuntia. Tarkempi aikataulu tarkentuu orientaatiotunnilla.

Content scheduling

Osa 1: Teoria: sisältää luennot, seminaaritehtävän ja muut tehtävät. Seminaaritehtävä arvioidaan numeerisesti, muut tehtävät hyväksytty/hylätty. Seminaaritehtävä sisältää kirjallisen vertaisarvioinnin. Muina tehtävinä tutkimusartikkeli-tehtävä ja hoitosuositus-tehtävä.
Osa 2: Informaatikon osuus: hyväksytty/hylätty

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Ei ole

International connections

Ei ole

Further information

Pakollinen 100% läsnäolo ensimmäisellä luentokerralla, informaatikon tiedonhaun tunneilla ja seminaarissa. Kaikki annetut tehtävät on suoritettava hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä

Go back to top of page