Skip to main content

Nursing at Home, on the Ward, in Practice and Remotely 1 (4 cr)

Code: 7K00CT92-3007

General information


Enrolment period
01.01.2022 - 06.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2022 - 25.04.2022
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Katri Maijanen
Katja Hautsalo
Ilona Jylhäsalo
Miia Koskela
Taru Manner
Person in charge
Taru Manner
Course
7K00CT92

Objectives (course unit)

The student
- is able to recognize the symptoms of most acute and chronic diseases and to assess the need for treatment;
- is able to evaluate the nursing process creatively, individually and in apatient-centered manner to make use of evidence-based information;
- is able to guide and support patients and plan and secure the continuity of care in remote connection at the patient's home, reception or hospital care;
- is able to act professionally in relationships with acutely ill and long-term patients and collaboration with significant others;
- is able to guide and support patients in health improvement, in different phases of the illness, by using digital resources.

Content (course unit)

- implementing nursing with acutely ill and long-term patients in primary health care
- medication for acute and long-term patient care
- illness as crisis and its nursing
- dementia nursing
- changing work environments and service processes in basic health care, digital health services, nursing at home
- nursing documentation and securing communication
- the nurse in primary nursing, the nurse in charge or team leader

Prerequisites (course unit)

First year and middle phase studies completed, at least 135 credits, including the basic level studies in the field of the optional professional studies

Exam schedules

Koe 1 2.2.2022, sisältäen Potilastapausten 1-2 asiat. Lääkelasku. Edeltävästi tulee olla tehtynä potilastapauskohtaiset testit moodlessa.
Koe 2 x.x.2022 Sisältää Potilastapausten 3-6 asiat. Lääkelasku. Edeltävästi tulee olla tehtynä potilastapauskohtaiset testit moodlessa.
Uusintakokeet Examissa

Assessment methods and criteria

Osa 1. Kertauskoe. Arviointi hyväksytty/hylätty
Osa 2. Hoitotyö. Opintojakso arvioidaan numeerisesti (0-5). Opiskelijan tulee saada hyväksytty suoritus kokeen jokaisesta sisältöalueesta.Osallistuminen opetukseen. Osakoe1/2.
Osa 3. Lääkelasku 1
Osa 4 Hoitotyö. Kuten osa 2, osakoe 2/2
Osa 5 Lääkelasku 2
Osa 6 Pienryhmätyöskentely. Pienryhmätyöskentely arvioidaan hyväksytty/hylätty. Pienryhmätyöskentelyssä hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen ja sovittujen tehtävien tekeminen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Potilastapaus-pohjainen case-opiskelu, luennot, pienryhmätyöskentely, ohjattu itsenäinen työskentely, verkko-opetus (verkkoluennot, -keskustelut, -tehtävät ryhmätehtävät), opintokäynnit, hanketyöskentelyyn osallistuminen

Learning materials

Täsmentyy tammikuussa
Hoitotyön kokeisiin liittyy aihealueeseen liittyvä lääkelasku
Materiaalit
KOE 1 materiaali liittyy potilastapausten 1-2 sisältöihin.
Potilastapauksiin liittyvät materiaalit ja tehtävät.
Ahonen O, Blek-Vehkaluoto M, Ekola S, Partamies S, Sulosaari V & Uski-Tallqvist T. 2018 Kliininen hoitotyö. SanomaPro. Kappaleet: alueeseen liittyvät aiheet
Saano & Taam-Ukkonen. 2020. Lääkehoidon käsikirja. SanomaPro.

KOE 2,
liittyen potilastapausten 3-6 sisältöihin

Potilastapauksiin 3-6 liittyvät materiaalit ja tehtävät
Ahonen O, Blek-Vehkaluoto M, Ekola S, Partamies S, Sulosaari V & Uski-Tallqvist T. 2018 Kliininen hoitotyöKappaleet: alueeseen liittyvät aiheet
Saano & Taam-Ukkonen. 2020. Lääkehoidon käsikirja. SanomaPro.
Tilvis,Pitkälä, Strandberg, Sulkava, Viitanen (toim.) 2016. Geriatria. Duodecim.
Kappaleet Vanhusten hoidon erityiskysymyksiä ja Kuoleva vanhus. Kirja löytyy Terveysportista.
Tilvis, R, Pitkälä, K, Strandberg T, Sulkava, R & Viitanen M. Geriatria. Duodecim. Teos löytyy e-kirjana. Kirjasta osuudet: Geriatrinen arviointi (sisältyy osaan Vanhukset ja palvelujärjestelmä), HRO, Geriatrinen preventio ja kuntoutus, Kuolevan potilaan hoito.
Duodecim/ oppiportti/ vanhusten lääkehoito - suoritus.

Student workload

Kokonaistuntimäärä 108 tuntia, joka sisältää sekä lähi- että itsenäisen opetuksen.

Content scheduling

Osa 1 Kertauskoe (19shhup2)
Osa 2 KOE potilastapauksiin 1-2 liittyvä sisältöosaaminen
Osa 3 Lääkelasku 1
Osa 4 KOE potilastapauksiin 3-6 liittyvä sisältöosaaminen/
Osa 5 Lääkelasku 2
Osa 6, osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Tunnistaa sairastumisen aiheuttaman kriisin
- Osaa huomioida potilaan psykosomaattisen kokonaistilan
- Tietää perusteet opintojaksoon sisältyvien sairauksien hoidon tarpeen tunnistamisesta, hoidon suunnittelusta, toteuttamisesta ja arvioinnista
- Tunnistaa sairastumisen vaikutuksia perheeseen
- Osaa huomioida lääketieteellisen näkökulman keskeisiin perusterveydenhuollossa esiintyviin sairauksiin
- Kykenee ohjattuna arvioimaan omaa toimintaansa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Soveltaa oppimaansa opintojaksoon sisältyvien sairauksien puheeksi ottamisessa, hoidon tarpeen tunnistamisessa, hoidon suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnista
- Osaa ottaa huomioon sairastumisen vaikutuksia perheeseen ja suunnitella hoitoa perhekeskeisesti
- Tunnistaa keskeisiä perusterveydenhuollossa esiintyviä sairauksia ja niiden lääketieteellisiä hoitomenetelmiä
- Osaa hyödyntää hoitotyössä näyttöön perustuvaa tietoa
- Reflektoi omaa toimintaansa ja tunnistaa kehittämishaasteitaan sekä osaa arvioida vertaisiaan ja antaa rakentavaa palautetta

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Osaa arvioida toimintaansa ja tekemiään ratkaisuja
- Osaa analysoida, pohtia ja yhdistää oppimiaan asioita ammatilliseen kontekstiin
- Osaa soveltaa lääketieteellistä tietoperustaa toteuttaessaan hoitotyötä
- Osaa arvioida toimintaansa potilaan ja perheen hoitamisessa itsenäisesti
- Osaa hyödyntää ja soveltaa hoitotyössä näyttöön perustuvaa tietoa
- Reflektoi omaa toimintaansa arvioiden sen vaikutuksia suhteessa toisiin

Go back to top of page