Nursing at Home, on the Ward, in Practice and Remotely 1 (4 cr)
Code: 7K00CT92-3007
General information
- Enrolment period
- 01.01.2022 - 06.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2022 - 25.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Katri Maijanen
- Katja Hautsalo
- Ilona Jylhäsalo
- Miia Koskela
- Taru Manner
- Person in charge
- Taru Manner
- Course
- 7K00CT92
Objectives (course unit)
The student
- is able to recognize the symptoms of most acute and chronic diseases and to assess the need for treatment;
- is able to evaluate the nursing process creatively, individually and in apatient-centered manner to make use of evidence-based information;
- is able to guide and support patients and plan and secure the continuity of care in remote connection at the patient's home, reception or hospital care;
- is able to act professionally in relationships with acutely ill and long-term patients and collaboration with significant others;
- is able to guide and support patients in health improvement, in different phases of the illness, by using digital resources.
Content (course unit)
- implementing nursing with acutely ill and long-term patients in primary health care
- medication for acute and long-term patient care
- illness as crisis and its nursing
- dementia nursing
- changing work environments and service processes in basic health care, digital health services, nursing at home
- nursing documentation and securing communication
- the nurse in primary nursing, the nurse in charge or team leader
Prerequisites (course unit)
First year and middle phase studies completed, at least 135 credits, including the basic level studies in the field of the optional professional studies
Exam schedules
Koe 1 2.2.2022, sisältäen Potilastapausten 1-2 asiat. Lääkelasku. Edeltävästi tulee olla tehtynä potilastapauskohtaiset testit moodlessa.
Koe 2 x.x.2022 Sisältää Potilastapausten 3-6 asiat. Lääkelasku. Edeltävästi tulee olla tehtynä potilastapauskohtaiset testit moodlessa.
Uusintakokeet Examissa
Assessment methods and criteria
Osa 1. Kertauskoe. Arviointi hyväksytty/hylätty
Osa 2. Hoitotyö. Opintojakso arvioidaan numeerisesti (0-5). Opiskelijan tulee saada hyväksytty suoritus kokeen jokaisesta sisältöalueesta.Osallistuminen opetukseen. Osakoe1/2.
Osa 3. Lääkelasku 1
Osa 4 Hoitotyö. Kuten osa 2, osakoe 2/2
Osa 5 Lääkelasku 2
Osa 6 Pienryhmätyöskentely. Pienryhmätyöskentely arvioidaan hyväksytty/hylätty. Pienryhmätyöskentelyssä hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on aktiivinen osallistuminen ja sovittujen tehtävien tekeminen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Potilastapaus-pohjainen case-opiskelu, luennot, pienryhmätyöskentely, ohjattu itsenäinen työskentely, verkko-opetus (verkkoluennot, -keskustelut, -tehtävät ryhmätehtävät), opintokäynnit, hanketyöskentelyyn osallistuminen
Learning materials
Täsmentyy tammikuussa
Hoitotyön kokeisiin liittyy aihealueeseen liittyvä lääkelasku
Materiaalit
KOE 1 materiaali liittyy potilastapausten 1-2 sisältöihin.
Potilastapauksiin liittyvät materiaalit ja tehtävät.
Ahonen O, Blek-Vehkaluoto M, Ekola S, Partamies S, Sulosaari V & Uski-Tallqvist T. 2018 Kliininen hoitotyö. SanomaPro. Kappaleet: alueeseen liittyvät aiheet
Saano & Taam-Ukkonen. 2020. Lääkehoidon käsikirja. SanomaPro.
KOE 2,
liittyen potilastapausten 3-6 sisältöihin
Potilastapauksiin 3-6 liittyvät materiaalit ja tehtävät
Ahonen O, Blek-Vehkaluoto M, Ekola S, Partamies S, Sulosaari V & Uski-Tallqvist T. 2018 Kliininen hoitotyöKappaleet: alueeseen liittyvät aiheet
Saano & Taam-Ukkonen. 2020. Lääkehoidon käsikirja. SanomaPro.
Tilvis,Pitkälä, Strandberg, Sulkava, Viitanen (toim.) 2016. Geriatria. Duodecim.
Kappaleet Vanhusten hoidon erityiskysymyksiä ja Kuoleva vanhus. Kirja löytyy Terveysportista.
Tilvis, R, Pitkälä, K, Strandberg T, Sulkava, R & Viitanen M. Geriatria. Duodecim. Teos löytyy e-kirjana. Kirjasta osuudet: Geriatrinen arviointi (sisältyy osaan Vanhukset ja palvelujärjestelmä), HRO, Geriatrinen preventio ja kuntoutus, Kuolevan potilaan hoito.
Duodecim/ oppiportti/ vanhusten lääkehoito - suoritus.
Student workload
Kokonaistuntimäärä 108 tuntia, joka sisältää sekä lähi- että itsenäisen opetuksen.
Content scheduling
Osa 1 Kertauskoe (19shhup2)
Osa 2 KOE potilastapauksiin 1-2 liittyvä sisältöosaaminen
Osa 3 Lääkelasku 1
Osa 4 KOE potilastapauksiin 3-6 liittyvä sisältöosaaminen/
Osa 5 Lääkelasku 2
Osa 6, osallistuminen pienryhmätyöskentelyyn
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Tunnistaa sairastumisen aiheuttaman kriisin
- Osaa huomioida potilaan psykosomaattisen kokonaistilan
- Tietää perusteet opintojaksoon sisältyvien sairauksien hoidon tarpeen tunnistamisesta, hoidon suunnittelusta, toteuttamisesta ja arvioinnista
- Tunnistaa sairastumisen vaikutuksia perheeseen
- Osaa huomioida lääketieteellisen näkökulman keskeisiin perusterveydenhuollossa esiintyviin sairauksiin
- Kykenee ohjattuna arvioimaan omaa toimintaansa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Soveltaa oppimaansa opintojaksoon sisältyvien sairauksien puheeksi ottamisessa, hoidon tarpeen tunnistamisessa, hoidon suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnista
- Osaa ottaa huomioon sairastumisen vaikutuksia perheeseen ja suunnitella hoitoa perhekeskeisesti
- Tunnistaa keskeisiä perusterveydenhuollossa esiintyviä sairauksia ja niiden lääketieteellisiä hoitomenetelmiä
- Osaa hyödyntää hoitotyössä näyttöön perustuvaa tietoa
- Reflektoi omaa toimintaansa ja tunnistaa kehittämishaasteitaan sekä osaa arvioida vertaisiaan ja antaa rakentavaa palautetta
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ylempi arviointitaso sisältää alemman arviointitason
Opiskelija
- Osaa arvioida toimintaansa ja tekemiään ratkaisuja
- Osaa analysoida, pohtia ja yhdistää oppimiaan asioita ammatilliseen kontekstiin
- Osaa soveltaa lääketieteellistä tietoperustaa toteuttaessaan hoitotyötä
- Osaa arvioida toimintaansa potilaan ja perheen hoitamisessa itsenäisesti
- Osaa hyödyntää ja soveltaa hoitotyössä näyttöön perustuvaa tietoa
- Reflektoi omaa toimintaansa arvioiden sen vaikutuksia suhteessa toisiin