Nursing Research (2 cr)
Code: 7K00CT90-3031
General information
- Enrolment period
- 04.09.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.
Content (course unit)
-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies completed
Location and time
Verkkokurssi avautuu 14.9.2020.
Exam schedules
Opintojaksossa ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Arviointi koostuu verkkokurssin keskustelujen suorittamisesta, pienimuotoisten tehtävien hyväksytystä suorittamisesta ja numeerisesti arvioitavasta kirjallisesta tehtävästä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Verkkokurssi
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Student workload
Opintojakson laajuus 2 opintopistettä on 54 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Verkkokurssin osiot avautuvat sitä mukaa kun opiskelija tekee osioiden tehtäviä.
Completion alternatives
Ei valinnaista tapaa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelija ei tiedä keskeisiä tutkimuseettisiä periaatteita
- opiskelija ei ole suorittanut kaikkia tehtäviä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
- osaa kuvata keskeiset tutkimuseettiset periaatteet
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
- opiskelija osaa kuvata ja osin soveltaa tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
- opiskelija osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita