Skip to main content

Nursing Research (2 cr)

Code: 7K00CT90-3031

General information


Enrolment period
04.09.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Tuula-Maria Rintala
Person in charge
Tuula-Maria Rintala
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

Verkkokurssi avautuu 14.9.2020.

Exam schedules

Opintojaksossa ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Arviointi koostuu verkkokurssin keskustelujen suorittamisesta, pienimuotoisten tehtävien hyväksytystä suorittamisesta ja numeerisesti arvioitavasta kirjallisesta tehtävästä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Verkkokurssi

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä

Student workload

Opintojakson laajuus 2 opintopistettä on 54 tuntia opiskelijan työtä.

Content scheduling

Verkkokurssin osiot avautuvat sitä mukaa kun opiskelija tekee osioiden tehtäviä.

Completion alternatives

Ei valinnaista tapaa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelija ei tiedä keskeisiä tutkimuseettisiä periaatteita
- opiskelija ei ole suorittanut kaikkia tehtäviä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
- osaa kuvata keskeiset tutkimuseettiset periaatteet

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
- opiskelija osaa kuvata ja osin soveltaa tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä
- opiskelija osaa arvioida tieteellisen tutkimuksen eettisiä periaatteita

Go back to top of page