Skip to main content

Nursing Science in Past and Now (3 cr)

Code: 7K00CT89-3021

General information


Enrolment period
14.06.2019 - 21.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2019 - 10.11.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Maija Koivunen
Person in charge
Tuija Rasku
Course
7K00CT89

Objectives (course unit)

The student
- knows what science and nursing science are;
- is aware of the meaning of other sciences for nursing science and nursing practice;
- knows the historical bases behind the current state of the field;
- understands the meaning of nursing science in nursing practice and social decision-making;
- knows the basics of scientific argumentation and evidence-based thinking.

Content (course unit)

- science, nursing science and its relationship to other sciences;
- the historical development of nursing science
- recent nursing research as a basis for nursing practice and science
- using nursing science in decision-making in social and health care in society
- basis for scientific argumentation and evidence-based practice

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

1. Uusinta tehtävän täydentäminen 1. kerran.
2. Uusinta tehtävän täydentäminen 2. kerran.

Assessment methods and criteria

Arviointi asteikolla 0-5. ryhmä/yksilötehtävän perusteella.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetusmenetelminä ovat keskusteluluennot sekä parityönä/ryhmätyönä tehtävä kirjallinen tehtävä ja seminaari (esitys vaikuttaa arvosanaan). Vertaisarviointi ja itsearviointi kuuluvat kurssiin. Ohjeet kurssin suorittamiseen sekä tehtävän tekemiseen ja esittämiseen annetaan aloitusluennolla. Läsnäolo on pakollinen orientaatiotunnilla. Poissaolijat orientaatiotunnilta eivät voi riitauttaa kurssin toteutukseen liittyviä asioita.

Learning materials

Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Oheislukemisena: Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,
Muu tunneilla tai tabulassa ohjeistettu materiaali.

Student workload

Opintojakso on 3 op eli 81 h, josta läsnäoloa on 18 h. ja itsenäistä opiskelua 63 h.
Seminaareissa läsnäolovelvollisuus.

Content scheduling

- Hoitotieteen historiallinen kehitys
- tieteenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotiede
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön

Completion alternatives

Ei mahdollisuutta kirjatenttiin. Ei ole valinnaisia suoritustapoja.

Further information

Muutoksia voi tulla orientaatiotuntiin mennessä. Esseen/esityksen arviointikriteerit käydään orientaatiotunnilla läpi. Arvosana muodostuu kirjallisesta tehtävästä ja seminaariesityksestä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija ei tee annettuja tehtäviä määräaikaan mennessä
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- arviointikriteerit eivät täyty

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- oma pohdinta on puutteellista
- arviointikriteerit täyttyvät vain osittain

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä ja
oma pohdinta on johdonmukaista.
- arviointikriteerit täyttyvät

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- oma pohdinta on johdonmukaista ja soveltavaa
- arviointikriteerit täyttyvät

Go back to top of page