Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00CT71-3035
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.10.2020 - 08.11.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 52
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Mervi Kastari
- Tuula Mäkelä
- Elisa Airikkala
- Person in charge
- Elisa Airikkala
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7K00CT71
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Seminaaripäivä to 5.11.2020 klo 8.30-11.45, pakollinen osallistuminen.
Ei tenttiä.
Ei uusintakertoja, osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.
Assessment methods and criteria
Seminaaripäivän esitys 50%, raportti 50% (asteikko: 0-5). Kirjoitusviestinnän työpajaan osallistuminen hyv/hyl.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi toteutetaan etäopintoina.
Etäluennot, tehtävä, seminaaripäivä, itseopiskelu, vertaisarviointi, itsearviointi.
Integroitu kirjoitusviestinnän kurssi, työpajat.
Learning materials
Vänskä K-, Lahtinen-Väänänen, S., Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita, Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita, Helsinki.
Erilaisen ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Tehtävien ohjeistuksissa osoitetut lähdemateriaalit.
Student workload
3op: luennot 20h, itseopiskelu, tehtävä, seminaariesityksen valmistelu, vertaisarviointi ja itsearviointi 61h.
Pakollinen osallistuminen orientaatiotunnille, kirjoitusviestinnän työpajaan ja seminaaripäivään.
Content scheduling
Kurssi järjestetään pääasiassa etäopintoina, ryhmätehtävien teko voi vaatia pienryhmätyöskentelyä lähiopintoina.
Lisätietoa kurssin Moodle-alustalla: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14322
Completion alternatives
Osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.
Further information
Toteutussuunnitelma päivitetty 2.9.2020.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- ei osallistu pakollisiin orientaatiokertaan ja/tai seminaaripäivään
- ei osallistu kurssin ryhmätöiden tekoon
- ei tiedä ohjaamisen keskeisiä teorioita ja käsitteitä
- ei tunnista keskeisiä ohjaustyön menetelmiä
- ei tunnista sähköisiä ohjausmateriaaleja
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.