Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00CT71-3035

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.10.2020 - 08.11.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Mervi Kastari
Tuula Mäkelä
Elisa Airikkala
Person in charge
Elisa Airikkala
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Pienryhmä 4
Course
7K00CT71

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.

Exam schedules

Seminaaripäivä to 5.11.2020 klo 8.30-11.45, pakollinen osallistuminen.
Ei tenttiä.
Ei uusintakertoja, osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.

Assessment methods and criteria

Seminaaripäivän esitys 50%, raportti 50% (asteikko: 0-5). Kirjoitusviestinnän työpajaan osallistuminen hyv/hyl.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssi toteutetaan etäopintoina.
Etäluennot, tehtävä, seminaaripäivä, itseopiskelu, vertaisarviointi, itsearviointi.
Integroitu kirjoitusviestinnän kurssi, työpajat.

Learning materials

Vänskä K-, Lahtinen-Väänänen, S., Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita, Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita, Helsinki.
Erilaisen ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia.
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Tehtävien ohjeistuksissa osoitetut lähdemateriaalit.

Student workload

3op: luennot 20h, itseopiskelu, tehtävä, seminaariesityksen valmistelu, vertaisarviointi ja itsearviointi 61h.
Pakollinen osallistuminen orientaatiotunnille, kirjoitusviestinnän työpajaan ja seminaaripäivään.

Content scheduling

Kurssi järjestetään pääasiassa etäopintoina, ryhmätehtävien teko voi vaatia pienryhmätyöskentelyä lähiopintoina.
Lisätietoa kurssin Moodle-alustalla: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=14322

Completion alternatives

Osallistuminen toiselle kurssitoteutukselle.

Further information

Toteutussuunnitelma päivitetty 2.9.2020.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- ei osallistu pakollisiin orientaatiokertaan ja/tai seminaaripäivään
- ei osallistu kurssin ryhmätöiden tekoon
- ei tiedä ohjaamisen keskeisiä teorioita ja käsitteitä
- ei tunnista keskeisiä ohjaustyön menetelmiä
- ei tunnista sähköisiä ohjausmateriaaleja

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Go back to top of page