Project Planning (5 cr)
Code: 5S00DZ46-3003
General information
- Enrolment period
- 02.12.2024 - 19.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 10.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Electrical and Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Electrical Engineering
- Teachers
- Mika Ijas
- Esa Parkkila
- Mikko Ukonaho
- Antti Välimäki
- Tom Kalves
- Klaus Virtanen
- Person in charge
- Mikko Ukonaho
- Tags
- BLENDED
- Course
- 5S00DZ46
Objectives (course unit)
The students are able to carry out technical designs in their field, choose between various technical options and produce the materials required for implementing and documenting the project. The students can use design software, standards, design protocols and to work as members of a team. They understand the significance of project management, division of labor and scheduling as a part of goal-oriented project work.
Content (course unit)
The planning follows the initiation stage. Typically the planning begins with creating various solutions and choosing the best one to implement. Design tasks are divided into sections: machine design, electric design and automation design. It is important for the group to work together so that every member of the group knows what the others are doing and are able to comment on each others’ work. The work is documented into the learning diary.
The results of the planning phase are drawings and other documentation which enable acquisitions and implementation of the project.
Prerequisites (course unit)
5S00BU71 ja 5S00BU72
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Ryhmällä ei ole toiminnalleen selkeitä pelisääntöjä, projekti etenee jossain määrin ohjaaja- tai asiakasvetoisesti. Projektiryhmän jäsenet keskittyvät omiin osakokonaisuuksiinsa, yhteistyö jäsenten kesken ja asiakkaan kanssa sekä ryhmän jäsenten vahvuuksien hyödyntäminen on puutteellista. Työkuorma jakautuu epätasaisesti projektiryhmän jäsenten välillä. Tuotos jää vajavaiseksi tai ryhmän käsitys työnsä laadusta ei vastaa asiakkaan näkemystä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Ryhmä sopii johdetusti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pääsääntöisesti noudattaa niitä toiminnassaan. Ryhmän jäsenet toimivat sovittujen sääntöjen ja projektipäällikön ohjeiden mukaisesti kuunnellen toisten näkemyksiä ja tehden yhteistyötä asiakkaan kanssa. Kuitenkin vastuunotto projektista vaihtelee sen eri vaiheissa. Projektin tuotos vastaa pääsääntöisesti tehtävänasettelua. Ryhmän ja asiakkaan näkemykset työn laadusta ovat suhteellisen yhteneväiset.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Ryhmä sopii oma-aloitteisesti ja yhteisesti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pitää huolta niiden noudattamisesta toiminnassaan. Jokainen ryhmän jäsen edistää projektin tavoitteiden saavuttamista omalla toiminnallaan yhteistyössä ryhmän muiden jäsenten kanssa ja kantavat vastuuta projektin etenemisestä koko projektin ajan. Ryhmän jäsenet tekevät luontevaa yhteistyötä asiakkaan kanssa ja muokkaavat suunnitelmia saamansa palautteen mukaan. Projekti etenee aikataulussa tai muutokset ovat asiakkaan kanssa yhdessä sovittuja. Projektiryhmä osaa realistisesti arvioida tuotoksen laatua suhteessa projektin tavoitteisiin ja reflektoida projektin etenemistä.
Assessment scale
0-5
Further information
Opintojakson suorittaminen vaatii ahkeraa ja kurinalaista työskentelyä sekä aktiivista osallistumista työryhmän jäsenenä eri rooleissa. Opetuskielenä on suomi ja tarvittaessa myös englanti.