Skip to main content

Directing Actors (5cr)

Code: 2E00EX12-3005

General information


Enrolment period
01.10.2025 - 30.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
31.10.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Media-ala Virtuaalihenkilö
Arto Koskinen
Person in charge
Arto Koskinen
Course
2E00EX12

Objectives (course unit)

Opiskelija tietää näyttelijäohjauksen perusmenetelmiä ja harjoituksia. Hän tietää, mitä ja millaista tietoa näyttelijä tarvitsee viedäkseen kohtauksen läpi tuoreella ja koskettavalla tavalla. Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutustaitojaan ohjaustilanteessa.

Content (course unit)

Ohjauksen teoria. Kohtausharjoitukset, joissa opiskelija toimii itse esiintyjänä. Improvisointiharjoitukset. Ohjauksen ja vuorovaikutuksen itsearviointi.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija tietää näyttelijäohjauksen perusmenetelmiä ja harjoituksia. Hän osallistuu harjoituksiin tyydyttävällä tasolla. Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutustaitojaan ohjaustilanteessa.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija tietää näyttelijäohjauksen perusmenetelmiä ja harjoituksia. Hän tietää, mitä ja millaista tietoa näyttelijä tarvitsee viedäkseen kohtauksen läpi tuoreella ja koskettavalla tavalla. Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutustaitojaan ohjaustilanteessa.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija tietää näyttelijäohjauksen perusmenetelmiä ja harjoituksia ja osallistuu aktiivisesti harjoituksiin. Hän tietää, mitä ja millaista tietoa näyttelijä tarvitsee viedäkseen kohtauksen läpi tuoreella ja koskettavalla, dramaturgiaa tukevalla tavalla. Hän pystyy ohjaamaan erilaisia näyttelijöitä ja luomaan harjoitus- tai kuvaustilanteessa turvallisen ja keskittyneen tunnelman. Opiskelija osaa arvioida vuorovaikutustaitojaan ohjaustilanteessa.

Assessment scale

0-5

Go back to top of page