Renovation Project (4 cr)
Code: 5B00FB25-3006
General information
- Enrolment period
- 01.08.2025 - 22.09.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.09.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
- Teachers
- Tytti Kaitala
- Person in charge
- Minna Nyström
- Tags
- CONTACT
- HYBRID
- SELF LEARNING
- Course
- 5B00FB25
Objectives (course unit)
Students deepen their renovation competence.
Content (course unit)
The design project contents are group specific. The projects are made in pairs. If there is unpaired number of students, the group size is modified.
Continuous peer review and discussions with the teams and the teacher(s) have a key role in learning.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Aktiivisuus ryhmän työskentelyssä, kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.
Opiskelija on osallistunut opintojaksolla aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija osaa saa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Hän toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.
Location and time
The group agrees on team meetings and their time and place.
Exam schedules
No exam. Final seminar.
Assessment methods and criteria
TAMK's general evaluation criteria and peer evaluation of students among the group are followed.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Multidisciplinary cooperation project, individual and group work, work life mentor and teacher guidance, modelling.
Learning materials
Previously learned methods. Renovation information sessions and lectures as needed. Working life mentors and teachers for support.
Student workload
Course 4 credit. The student's workload is about 27 h / credit.
Content scheduling
Getting to know the repair planning site and surveying the client's wishes.
Starting cooperation with working life mentors.
Forming the composition of the multidisciplinary group and choosing the project managers (each design field has its own responsible student).
Holding team meetings regularly.
Acquiring initial data and exact measurements.
Object modeling.
Drafting of alternative solutions based on the spatial program obtained.
Producing project plan level drawings, plan model and visualization images.
Presentation of the product at the final seminar.
Completion alternatives
Is not.
Practical training and working life cooperation
Guest lecturers and working life mentors.
International connections
Lectures by exchange teachers if possible.
Further information
Independent project management and planning in the chosen repair project.