Customer Oriented Audiovisual Product Development (5 cr)
Code: 2E00EW90-3005
General information
- Enrolment period
- 09.06.2025 - 21.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 25.08.2025 - 15.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Maaret Salminen
- Media-ala Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Maaret Salminen
- Tags
- ONLINE
- Course
- 2E00EW90
Objectives (course unit)
Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohdat. Opiskelija tunnistaa av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen. Opiskelija osaa hankkia eri menetelmin taustatietoa projektien tueksi. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun merkityksen ja osaa hyödyntää käyttäjäkeskeisiä menetelmiä projektien toteuttamisessa. Hän tuntee asiakastutkimuksen ja kohderyhmäanalyysin menetelmiä ja osaa soveltaa niitä.
Content (course unit)
Asiantuntijaluentoja ja työpajatyöskentelyä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn passiivisesti tai minimimäärän. Tehtävät on palautettu, mutta aikataulussa pysyminen tai huolellisuus ovat vain tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tunnistaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa ohjattuna soveltaa niiden menetelmiä projektien esituotantoon.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on huolellisesti laadittu. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehityksen lähtökohtia. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien esituotantoon.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja koko ryhmää tukien. Hän palauttaa tehtävät aikataulussa ja tehtävät on laadittu huolellisesti ja näkemyksellisesti. Opiskelija tuntee media-alan tuotekehittelyn lähtökohdat ja av-alan kansainvälisen toiminnan merkityksen hyvin. Hän tuntee käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja kohderyhmäanalyysin perusteet ja osaa soveltaa niiden käytännön metodeja projektien ideointiin ja esituotantoon.
Location and time
1.-2. periodit Zoomissa
Exam schedules
ei tenttiä
Assessment methods and criteria
Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymästä syystä. Poissaolosta tulee ilmoittaa vastuuopettajalle etukäteen ja opiskelijan tulee korvata kyseinen kerta korvaavalla tehtävällä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luento, ammattilaisvierailu, ryhmätyöskentely, kurssitehtävät. Käytetään Moodlea ja digityökaluja.
Learning materials
opettajalta
Student workload
Opetus ja ohjaus 45 %, itsenäinen työskentely 55 %
Content scheduling
Orientaatio itsenäisenä työskentelynä Moodlessa maanantaina 25.8. Kokoontumiskerrat (7 kpl) etänä Zoomissa maanantaisin klo 13-16 seuraavasti: 1.9., 15.9., 29.9., 6.10., 10.11., 24.11., 8.12.
Completion alternatives
Hyväksiluku tai osittainen hyväksiluku aiempien opintojen tai työkokemuksen perusteella on mahdollista soveltuvilta osin, ja mikäli samoilla perusteilla ei ole haettu hyväksilukua jo muuhun opintoon/muihin opintoihin. Edellä mainituissa tapauksissa otetaan yhteyttä sähköpostitse Maaret Salmiseen (maaret.salminen@tuni.fi) ennen toteutuksen aloitusta.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö toteutuu ammattilaisvierailun yhteydessä
International connections
Mahdolliset KV-yhteydet kytkeytyvät oppimistehtäviin
Further information
AV-alan asiakaslähtöinen tuotekehitys on 3. vuoden pakollisia opintoja. Kurssilla keskitytään asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen ymmärtämiseen ja huomioon ottamiseen AV-alan tuotekehityksessä. Kurssilla harjoitellaan palvelumuotoilun työkalujen käyttöä sekä tehdään ideointi- ja kehittämistehtävä. Fokus on asiakaslähtöisessä videotuotannossa sekä vastuullisuudessa ja eettisyydessä. Tarkempi ohjelma esitellään kurssin käynnistyessä. Opettajat: Maaret Salminen (TAMK) sekä Henna Seppälä (vierailija, Videolle).
Kurssi alkaa orientaatiolla, joka on itsenäistä työskentelyä Moodlessa maanantaina 25.8. Tarkemmat oheet annetaan Moodlessa, joka avautuu saman päivän aamuna klo 9 mennessä.
Kokoontumiskerrat (7 kpl) ovat etänä Zoomissa maanantaisin klo 13–16 seuraavasti: 1.9., 15.9., 29.9., 6.10., 10.11., 24.11., 8.12. Kokoontumiskertojen välissä edistetään itsenäisesti ideointi- ja kehittämistehtävää. Itsenäisen työskentelyn osuus on keskeinen osa kurssin laajuutta (5 op), joten opiskelijan tulee varata kalenteriinsa työskentelyaikaa myös kokoontumiskertojen ulkopuolelle.