Thinking and Learning (5 cr)
Code: NA00FV00-3005
General information
- Enrolment period
- 02.01.2025 - 30.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.02.2025 - 30.04.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Open University of Applied Sciences
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 300
- Degree programmes
- Cross-study in the Tampere Universities Community
Objectives (course unit)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-tunnistaa omaan ajatteluun ja oppimiseen vaikuttavia yksilöllisiä ja sosiaalisia motivaation ja innostuksen lähteitä
-tunnistaa erilaisia ajattelun muotoja ja niiden mahdollisuuksia
-soveltaa järjestelmällisesti erilaisia menetelmiä ajattelunsa kehittämisessä
-tunnistaa omaan hyvinvointiin ja motivaatioon liittyviä tekijöitä
-tunnistaa oman toimintansa vaikutuksia toisten motivaatioon ja toimintaan
-suunnitella ja muuttaa toimintaansa saavuttaakseen tavoitteitaan opinnoissa ja yhteistyössä muiden kanssa
-arvioida kriittisesti ja rakentavasti omaa ajatteluaan, toimintaansa ja oppimistaan
Content (course unit)
Opintojakson lähtökohtana on ajatus, että ajattelu määrittää toimintaa ja ajattelun taitojen oppiminen auttaa toimimaan taitavammin, erityisesti yhdessä toisten kanssa. Jokaisella on valmius ajatella taitavammin, kiinnostua asioista syvällisemmin, ja oppia paljon laajemmin, syvällisemmin ja tehokkaammin. Opintojaksolla valmistaudutaan tehokkaaseen työelämän tiimeissä toimimiseen ja oppimiseen.
Miten voin kehittää omaa kykyäni ajatella?
Miten ajattelu, oppiminen ja toiminta liittyvät toisiinsa?
Millaisia erilaisia ajattelun muotoja on, missä tilanteissa niitä kannattaa soveltaa ja miten ne vaikuttavat toimintaan?
Miten opin ja kehitän taitojani? Miten ylläpidän määrätietoisessa harjoittelussa tarvittavaa innostusta ja motivaatiota? Miten muutan tottumuksiani tietoisesti?
Millainen olen ajattelijana ja oppijana? Millaiset ajattelutavat ovat rajoittaneet oppimistani?
Miten kehitän itseäni samalla kun autan toisia kehittymään?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi oman toimintansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:
Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti
Location and time
Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.
Exam schedules
Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä on 30.4.2025
Viimeinen ilmoittautuminen kurssille on 30.3..2025
Oppimispäiväkirjan voi palauttaa missä vaiheessa tahansa kurssin aikana, palautuksen jälkeen sitä ei voi enää muokata.
Palautetut tehtävät arvioidaan viimeisen palautuspäivän jälkeen (aiemmin keväällä palautetut jo aikaisemmin). Arvioinnin jälkeen arvosana näkyy Pakissa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssi suoritetaan itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä verkkokurssina.
Kurssiin sisältyy yksi verkkotapaaminen kevään 2025 aikana.
Sinun tulee osallistua yhteen verkkotapaamiseen.
Ma 18.3 klo 17-18.30
To 27.3 klo 17-18.30
Ke 23.4 klo 17-18.30
Kurssin tuotoksena laaditaan oppimispäiväkirja, joka palautetaan Moodleen.
Kurssin suoritusaika on 1.2-30.4.2025 jonka jälkeen tehtävien palautus ei ole enää mahdollista.
Moodle-oppimisalustalle voi kirjautua 1.2 alkaen.
Learning materials
Kaikki kurssin materiaalit löytyvät Moodle-oppimisalustalta
Student workload
5 opintopistettä = vastaa 135h opiskelijan työtä
Completion alternatives
Ei ole.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole suorittanut vaadittuja tehtäviä tehtävänannon mukaisesti, eikä ole osallistunut aktiivisesti
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ja opiskelijan tuotoksissa näkyy osaamistavoitteiden mukainen kehittyminen
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerien 1-2 lisäksi:
Opiskelija tunnistaa ja arvioi omaa toimintaansa ja sen vaikutuksia toisten toimintaan
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteerien 1-4 lisäksi:
Opiskelija osaa reflektoida osaamistavoitteiden saavuttamistaan kriittisesti eri tasoilla tunnistaen sekä heikkouksia, että vahvuuksia ajattelussaan ja toiminnassaan