Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00DQ66-3010

General information


Enrolment period
21.01.2025 - 10.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.02.2025 - 26.04.2025
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Tuula Niemi
Person in charge
Tuija Ylä-Viteli
Tags
BLENDED
Course
8T00DQ66

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.

Location and time

Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 3.2 alkaen.

20.2. klo 16.30-20.00 Aloitus (yhdessä) + tiimien johtaminen (TN ja TYV), Zoom
21.2. klo 8.30 - 13.00 Valmentaminen ja kommunikointi ( TN), Zoom
20.3. klo 16.30-20.00 Esimies palveluliiketoiminnassa (TYV), Zoom
21.3. klo 8.30-15.30 Systeemiajattelu ja Tulevaisuuden johtaminen ( TYV ja TN), Zoom
25. – 26.4. Seminaarit (yhdessä) TAMK lähiopetuksena (perjantai klo 8.30-15.30 ja lauantai klo 8.30-14.30)

Exam schedules

Kurssiin ei sisälly tenttiä. Suoritustavat käydään läpi ensimmäisessä verkkotapaamisessa.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi perustuu:
• Kotitiimin tehtävä: arvioidaan 0 – 5, 60% arvosanasta
• Kirjareferaatti: arvioidaan 0 – 5, 40% arvosanasta

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
harjoitukset
tiimityö
seminaari

Learning materials

ilmoitetaan opintojakson aloituskerralla

Student workload

Kurssi on 10 op -> tarkoittaa 270 h opiskelijan työpanosta.

Sisätlää itsenäistä yksilötyötä, tiimityötä ja yhteistä aikaa lukujärjestyksen päivien mukaisesti (Zoom tai lähi TAMKilla). Opiskelijan on sitouduttava yhteiseen työskentelyyn lukujärjestyspäivinä. Opintojakson keskeisenä sisältönä on vuorovaikutus, johon liittyen on harjoituksia.

Completion alternatives

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 3.2.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö tulee olemaan 12.2. klo 16.30 alkaen.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.

Opintojaksolla ei ole muita vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Practical training and working life cooperation

Työelämäyhteistyö opintojaksolla tehtävien yksilö- ja tiimitöiden kautta

Further information

Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 3.2 alkaen.

20.2. klo 16.30-20.00 Aloitus (yhdessä) + tiimien johtaminen (TN ja TYV), Zoom
21.2. klo 8.30 - 13.00 Valmentaminen ja kommunikointi ( TN), Zoom
20.3. klo 16.30-20.00 Esimies palveluliiketoiminnassa (TYV), Zoom
21.3. klo 8.30-15.30 Systeemiajattelu ja Tulevaisuuden johtaminen ( TYV ja TN), Zoom
25. – 26.4. Seminaarit (yhdessä) TAMK lähiopetuksena (perjantai klo 8.30-15.30 ja lauantai klo 8.30-14.30)

Opiskelijan on sitouduttava yhteiseen työskentelyyn lukujärjestyspäivinä. Opintojakson keskeisenä sisältönä on vuorovaikutus, johon liittyen on harjoituksia.

Go back to top of page