Me as Superior (10 cr)
Code: 8T00DQ66-3010
General information
- Enrolment period
- 21.01.2025 - 10.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.02.2025 - 26.04.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Tuija Ylä-Viteli
- Tuula Niemi
- Person in charge
- Tuija Ylä-Viteli
- Tags
- BLENDED
- Course
- 8T00DQ66
Objectives (course unit)
Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community
Content (course unit)
HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student recognizes the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student tries to lead him/herself and the others.
The student knows how to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognize some factors that affect interaction.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student is able to lead him/herself and the others.
Using interaction, the student can inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands widely the superior´s and employee´s responsibilities in the work community.
The student can lead him/herself and the others.
The student is able to inspire, to motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student develops his/hers own social skills and interaction of the group.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student doesn´t recognize the superior´s and employee´s responsibilities in the work community. The student is the member of the group, but isn´t able to lead him/herself or the others.
The student doesn´t know how to inspire, motivate and make staff commit themselves to operate according to the objectives of the work community.
The student recognizes weakly the factors that affect interaction.
Location and time
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 3.2 alkaen.
20.2. klo 16.30-20.00 Aloitus (yhdessä) + tiimien johtaminen (TN ja TYV), Zoom
21.2. klo 8.30 - 13.00 Valmentaminen ja kommunikointi ( TN), Zoom
20.3. klo 16.30-20.00 Esimies palveluliiketoiminnassa (TYV), Zoom
21.3. klo 8.30-15.30 Systeemiajattelu ja Tulevaisuuden johtaminen ( TYV ja TN), Zoom
25. – 26.4. Seminaarit (yhdessä) TAMK lähiopetuksena (perjantai klo 8.30-15.30 ja lauantai klo 8.30-14.30)
Exam schedules
Kurssiin ei sisälly tenttiä. Suoritustavat käydään läpi ensimmäisessä verkkotapaamisessa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu:
• Kotitiimin tehtävä: arvioidaan 0 – 5, 60% arvosanasta
• Kirjareferaatti: arvioidaan 0 – 5, 40% arvosanasta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset
tiimityö
seminaari
Learning materials
ilmoitetaan opintojakson aloituskerralla
Student workload
Kurssi on 10 op -> tarkoittaa 270 h opiskelijan työpanosta.
Sisätlää itsenäistä yksilötyötä, tiimityötä ja yhteistä aikaa lukujärjestyksen päivien mukaisesti (Zoom tai lähi TAMKilla). Opiskelijan on sitouduttava yhteiseen työskentelyyn lukujärjestyspäivinä. Opintojakson keskeisenä sisältönä on vuorovaikutus, johon liittyen on harjoituksia.
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 3.2.2025 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö tulee olemaan 12.2. klo 16.30 alkaen.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.
Opintojaksolla ei ole muita vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö opintojaksolla tehtävien yksilö- ja tiimitöiden kautta
Further information
Ennakkotehtävä saatavilla opintojakson Moodlessa 3.2 alkaen.
20.2. klo 16.30-20.00 Aloitus (yhdessä) + tiimien johtaminen (TN ja TYV), Zoom
21.2. klo 8.30 - 13.00 Valmentaminen ja kommunikointi ( TN), Zoom
20.3. klo 16.30-20.00 Esimies palveluliiketoiminnassa (TYV), Zoom
21.3. klo 8.30-15.30 Systeemiajattelu ja Tulevaisuuden johtaminen ( TYV ja TN), Zoom
25. – 26.4. Seminaarit (yhdessä) TAMK lähiopetuksena (perjantai klo 8.30-15.30 ja lauantai klo 8.30-14.30)
Opiskelijan on sitouduttava yhteiseen työskentelyyn lukujärjestyspäivinä. Opintojakson keskeisenä sisältönä on vuorovaikutus, johon liittyen on harjoituksia.