Skip to main content

Entrepreneurship in the Social and Health Care Now and in the Future (5cr)

Code: 7T00GA45-3002

General information


Enrolment period
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Credits
5 cr
Unit
MD in Social and Health Care Entrepreneurship
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social and Health Care Entrepreneurship
Teachers
Elina Merviö
Person in charge
Merja Kanervisto-Jokinen
Course
7T00GA45

Objectives (course unit)

The student knows how to search for relevant, evidence-based and up-to-date information from both national and international literature and scientific publications.
The student can independently build knowledge based on literature and international articles before face-to-face teaching.

The student identifies the "drivers of change" and knows how to create a unified understanding of the direction of change in the company, and knows how to anticipate the changing world by identifying different trends and megatrends.

The student finds customers in a changing world and knows how to identify their needs and wishes. The student understands how it is possible to create value for the customer. The student knows how to manage a company that is constantly changing.

After the course, the student can apply theoretical studies to the structure and development of business.

Content (course unit)

Silent signals of business, and the business trends
Changes in the company's environment and those consideration
Identifying and considering customers and their needs
The developing skills as a change leader in the customer interface

Prerequisites (course unit)

-

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

-

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

-

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

-

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Passed:
Student
- can identify business trends and megatrends
- knows how to develop own and the company's ability to foresee the future
- knows how to identify the needs of one's own customer segment and produce value for them
- is able to plan change management in own company

Failed:
Student
- does not fulfil the above-mentioned pass criteria
- does not perform the agreed learning task

Location and time

10.9. klo 9 -16
25.9. klo 12 - 16

Assessment methods and criteria

Hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa tunnistaa trendejä ja megatrendejä. Hän osaa myös kehittää omaa ja yrityksensä tulevaisuuden ennakointikykyä. Opiskelija osaa tunnistaa oman asiakassegmentin tarpeet ja tuottaa arvoa heille. Opiskelija pystyy johtamaan muutosta omassa yrityksessään.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Oppiminen edellyttää aktiivista osallistumista lähipäiviin. Ennakkotehtävä pitää olla tehtynä ennen lähipäivää. Lisäksi lähipäiviä ennen kirjoitetaan esseet tai tehdään muunlainen tuotos kirjalistasta valituista kirjoista ja palautetaan opettajalle.
Oppimismenetelmänä ovat dialogi, ammattikirjallisuuden lukeminen ja oman ajattelun sekä oppimisen reflektointi yhdessä muiden kanssa, sekä ryhmätehtävät. Lähijakson jälkeen tulee vielä käytäntöön sovellettava tehtävä, mikä pitää olla hyväksytysti suoritettu.

Learning materials

Valitaan opettajan tekemän kirjalistan pohjalta.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Kurssin suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähipäiviin.

Go back to top of page