Skip to main content

Product Development Project (10 cr)

Code: 4A00HB37-3001

General information


Enrolment period
18.11.2024 - 12.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Credits
10 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Pasi Pekkanen
Toni Männistö
Jan Krebber
Person in charge
Toni Männistö
Course
4A00HB37

Objectives (course unit)

The aim is to provide skills to work as a team member in a genuine product development project, to develop workplace skills and oneself as an ICT professional, and to analyze the requirements of ICT tasks.

Upon completion of the course, the student is able to:
- understand the basic principles of teamwork and be able to act accordingly.
- reflect on and develop oneself as part of a team.
- work as part of a practical project team.
- understand the principles of the innovation process.
- understand the principles of prototype construction and be able to create a simple prototype.

Content (course unit)

- Practical implementation of a product development project as a member of the development team
- Working as a member of the development team, roles, reviews, feedback discussions
- Team's collective as well as individual time management
- Ideation methods and the innovation process
- Prototype and its creation

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to:
- describe the functioning of the development team and their own role as a member of the development team
- understand the basic principles of time management
- identify the characteristics of an ICT professional
- recognize the job opportunities offered by the ICT industry

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to:
- act as a member of the development team
- evaluate their own performance as a member of the development team
- develop and plan their own time management
- assess themselves as an ICT professional
- analyze the requirements of ICT industry tasks

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student masters and is able to:
- develop the functioning of the development team and their own performance as its member
- utilize their personal time effectively
- develop themselves according to the requirements of ICT industry tasks

Location and time

Maanantaisin kampuksella klo 9-15 (Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3).

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Arvioinnissa huomioidaan:

50 % opiskelijoiden tekemät vertaisarvioinnit muista kehitystiimiläisistä (toiminta kehitystiimissä ja valmennusryhmässä)
-itsearviointi
-vertaisarviointi (henkilökohtainen)
-vertaisarviointiin liittyvä tiimikeskustelu kevään lopussa huhti-toukokuu (ryhmäkohtainen)

50 % alla olevat tehtävät (palautukset määräajassa)
Henkilökohtaiset suoritukset
-läsnäolot valmennustunneilla kampuksella maanantaisin klo 9-15
-työajanseuranta peliprojektiin ja opiskeluun liittyvistä tunneista (vaadittu tuntimäärä 700 tuntia per henkilö huhtikuun loppuun mennessä)
-työnhakutehtävä (työpaikat-tehtävä)
-puolenvälin palautekeskustelun vertaisarviointilomakkeen täyttäminen

Kehitystiimin suoritukset
-kehitystiimien muodostaminen
-2x peli-ideavideota
-pelisuunnitelma
-kehitystiimin puolenvälin palautekeskustelu
-peliprojektin UX-osuus
-traileri
-pelimessuille osallistuminen
-muut annetut tehtävät, esim. trailerikoulutus, peliäänikoulutus, tradenomiliiton luennot, tekijänoikeus -luento

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Projektioppiminen ja ryhmätehtävät.

Learning materials

Opetusmateriaali koostetaan Moodleen.

Student workload

Tapaamiset maanantaisin kampuksella klo 9-15 ja/tai tiistaisin klo 12.15-15.00 (aikatauluun saattaa tulla muutoksia, mutta niistä ilmoitetaan). Lisäksi opintojaksolta tulee omalla ajalla tehtäviä harjoituksia.

Osa tapaamisista voidaan korvata muina aikoina järjestettävillä vierailuluennoilla.

Content scheduling

Sisältö linkittyy Tikon kevään 2025 peliprojektin etenemiseen.

Completion alternatives

Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2025 projektiin eikä sitä voi suorittaa projektista irrallisena osana.

Practical training and working life cooperation

Opintojakso linkittyy aitoon työelämän asiakasprojektiin (Tikon pelimessuprojekti kevät 2025).

International connections

Projektin tuotokset tehdään suomen- ja englannin kielellä ja viedään ladattaviksi kansainväliseen sovelluskauppaan.

Further information

Opintojakso linkittyy Tikon kevään 2025 projektiin eikä sitä voi suorittaa projektista irrallisena osana.

Go back to top of page