Skip to main content

English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00ER70-3006

General information


Enrolment period
01.12.2024 - 19.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Construction Site Management
Teachers
Kristiina Tillander
Person in charge
Kristiina Tillander
Tags
CONTACT
Course
5N00ER70

Objectives (course unit)

Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures

Content (course unit)

• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar

Prerequisites (course unit)

Upper secondary school English

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Student
Student
can discuss familiar topics.
can write comprehensible text when prepared long enough and with help.
-Understand the basics of normal-paced speech in a familiar context when repeating the message as needed.
most often understandably.
finds the information they are looking for in texts about familiar topics.
-Use the industry standard vocabulary so that the relevant message is conveyed.
-Uses simple grammar structures.
-Use the most easily available aids, such as free dictionaries.
- is able to survive a short oral presentation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Student
discusses various topics quite fluently.
usually posts in the style required by the situation.
-writes text that is fairly fluent and easy to understand.
sounds quite naturally and clearly.
Understands the main points and most details of the text they read.
can express it in other words, if necessary.
- understands and uses the industry's basic vocabulary quite accurately.
can use different sources and dictionaries.
- Uses structures correctly and corrects language errors themselves if they have led to misunderstandings.
can keep the short oral presentation understandable and clear

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Student
naturally discuss different topics.
message in the style required by the situation.
-writes clear and well-structured text with almost no linguistic errors.
- pronounce naturally and clearly.
- understands both the main points and the details of the texts and is able to apply what they have read.
- in other words, to explain imperfections in the vocabulary.
- Understand and use the exact vocabulary of the field accurately.
-Find various sources using the appropriate terms.
- uses versatile grammar structures and manages them almost flawlessly.
is able to present a short oral presentation in a structured and convincing manner with appropriate style.

Location and time

Oppitunnit TAMKilla torstaisin 12-14/15 16.1. - 24.4. 2025

Exam schedules

Suullinen koe: 17.4. ja 24.4. Opiskelija valitsee päivämääristä toisen.
Kirjallinen koe TUNIEXAMISSA 14. - 25.4. 2025

Uusintakokeet:
1. uusinta: (hylätyt suoritukset)
2. uusinta: (hylätyt suoritukset ja korotukset)

Assessment methods and criteria

Hyväksytty arvosana 1-5

-kirjallinen koe, 40%
-suullinen koe 60%
-lähiopetukseen osallistuminen
-Kotitehtäviä tulee olla palautettuna min. 80%.

Lähitunneilta voi olla pois 2 kertaa omalla ilmoituksella. Jos poissaoloja tulee tätä enemmän, ne tulee korvata osallistumalla saman opettajan jonkin muun soveltuvan kurssin lähiopetukseen. Vakavat sairastapaukset käsitellään erikseen. Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.

Kotitehtäväpaketti ja niiden oikeat vastaukset (key) ilmoitetaan Moodlessa. Opettaja tarkastaa, että tehtävät on palautettu Tunimoodleen palautusalustalle deadlineen mennessä. Opiskelijan tulee itse tarkastaa, että tehtävät on tehty oikein ja kysyä tarvittaessa. Kotitehtäviä ei voi palauttaa opettajan sähköpostiin, eikä sen jälkeen, kun oikeat vastaukset on annettu. Saadakseen kokeiden osoittaman arvosanan, kotitehtäviä tulee olla palautettuna vähintään 80 %. Liian vähäinen kotitehtävien teko voi vaikuttaa arvosanaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus, suulliset ja kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät, pienet esiintymisharjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu Moodlessa, suullinen ja kirjallinen tentti

Learning materials

Kurssilla ei käytetä oppikirjaa. Opiskelumateriaali jaetaan tunnilla tai Moodlen kautta. Opiskelijoita saatetaan pyytää joko etsimään tai tuottamaan opiskeluun soveltuvaa materiaalia.

Student workload

27 h / opintopiste
-lähiopetus TAMKilla
-itsenäinen työskentely (kotitehtävät) Moodlen kautta
-tentteihin valmistautuminen

Completion alternatives

Kyseessä on vapaavalintainen kurssi, jolle ei ole valinnaisia suoritustapoja. Vapaavalintaisia kursseja ei voi AHOToida. Aiemmin suoritettuja korkeakoulutasoisia englanninopintoja voi kuitenkin sisällyttää tutkinnon vapaavalintaisiin opintoihin, jolloin kyseessä ei ole hyväksiluku vaan aiempien opintojen sisällyttäminen nykyisiin.

Further information

Oppimistavoitteet
-parantaa itseluottamusta ja sujuvuutta englannin kielellä yleisiin ja ammattiin liittyvissä viestintätilanteissa
-laajentaa ja kerrata rakennustekniikan sanavarastoa
-kerrata peruskieliopin rakenteita

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-Ei selviydy keskustelutilanteista asianmukaisella tavalla. Tuotos on liian niukkaa ja/tai vaikea ymmärtää.
-Ei pysty osallistumaan vuorovaikutukseen, koska opiskelijalla on ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta.
-Tekstissä toistuvasti ymmärtämistä haittaavia piirteitä. Kirjoittaa irrallisia lauseita ja ajatuksia.
-Ääntäminen erittäin vaikeasti ymmärrettävää. Muiden kielten vaikutus on häiritsevää.
-Hallitsee erittäin suppean oman alan ja yleiskielen sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumiseen.
-Käyttää kieliopin perusrakenteitakin puutteellisesti. Ongelmia erottaa sanaluokkia toisistaan. Taivuttaa usein sanoja väärin.
-ei saa tenteistä hyväksyttyä arvosanaa.
-tekee kotitehtävistä vähemmän kuin 80%.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-osaa keskustella tutuista aiheista.
-osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä, kun saa valmistella sitä riittävän kauan ja apua käyttäen.
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
-käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä, kuten ilmaiset sanakirjat.
-selviytyy lyhyestä suullisesta esityksestä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-keskustelee erilaisista aiheista melko sujuvasti.
-viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa melko sujuvaa ja helposti ymmärrettävää tekstiä.
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
-osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
-ymmärtää ja käyttää alan perussanastoa melko täsmällisesti.
-osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.
-osaa pitää lyhyen suullisen esityksen ymmärrettävästi ja selkeästi.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-keskustelee luontevasti erilaisista aiheista.
-viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
-kirjoittaa selkeää ja hyvin jäsenneltyä tekstiä lähes ilman kielivirheitä.
-ääntää luontevasti ja selkeästi.
-ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat teksteistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
-selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
-ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan perussanastoa.
-löytää erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.
-osaa pitää lyhyen suullisen esityksen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä.

Go back to top of page