Skip to main content

Bioproduct B2B Marketing (4 cr)

Code: 5P00EU58-3004

General information


Enrolment period
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Built Environment and Bioeconomy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct Engineering
Teachers
Niina Syrjälä
Kai Lankinen
Person in charge
Päivi Viitaharju
Course
5P00EU58

Objectives (course unit)

This course is conducted in Finnish.

Content (course unit)

This course is conducted in Finnish.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä B2B markkinoinnin keskeisimpiä teorioita sekä osaa nimetä markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä sekä hakea toimialan markkinatietoa.

Tekeminen: Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna.

Oleminen. Opiskelija tunnistaa vientikaupan ja asiakastyön tärkeitä toimintatapoja. Osallistuu ryhmän toimintaan ja tunnistaa omat vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa soveltaa B2B markkinoinnin keskeisiä teorioita käytäntöön, osaa vertailla erilaisia markkinoinnin ratkaisuja sekä osaa selittää markkinoinnin ja vientikaupan peruskäsitteitä. Opiskelija osaa hakea ja käyttää tietoa, joka liittyy omaan toimialaan.

Tekeminen: Opiskelija osaa jakaa omaa osaamistaan sekä osaa ratkaista annetut tehtävät kattavasti ja tunnistaa pitkäjänteisen prosessimaisen työskentelyn annetun aikataulun mukaan. Opiskelija osaa vertailla ja valita teorioita ja tietoa tehtävien ratkaisemisessa.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vuorovaikutteisesti ja vastuullisesti sekä osaa arvioida asioita omasta ja lähiyhteisön näkökulmasta. Opiskelija osaa antaa aktiivisesti rakentavaa palautetta

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Tietäminen: Opiskelija osaa ymmärtää ja käyttää monipuolisesti B2B-markkinoinnin kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita bioutuotteiden toimialoilla. Opiskelija osaa monipuolisesti hakea ja yhdistää tietoa sekä analysoida oman alansa nykypäivää ja tulevaisuutta.

Tekeminen: Opiskelija osaa etsiä vaihtoehtoisia teorioita ja tietoa sekä osaa perustellusti ratkaista tehtäviä toimialan tulevaisuus ja kehittyminen huomioiden.

Oleminen: Opiskelija osaa toimia ammatillisesti yhteistyössä vuorovaikutteisesti, vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti ja on valmis kehittämään sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Location and time

Kurssin lähi-ja etätunnit on merkitty lukujärjestykseen. Kurssin tehtävät edellyttävät ajankäyttöä myös omalla ajalla.

Exam schedules

Kurssilla on tentti ja kaksi harjoitustyötä, jotka kumpikin tulee suorittaa hyväksytysti.

Assessment methods and criteria

Kurssin arviointi perustuu:
Tentti 50%
Business Model Canvas (BMC) -tehtävä 25%
Yritystehtävä 25%
Opiskelijan aktiivisuus ja osallistumiseen verkossa ja lähitunneilla voi vaikuttaa kokonaisarvosanaan +/- 1 arvosanan verran.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssilla on kaksi opettajaa. Liiketalouden osuudesta vastaa Niina Syrjälä, substanssista Kai Lankinen.
Kurssilla työskennellään yhdessä ja yksin. Lähtökohta on keskusteleva ja opiskelijakeskeinen.
Learning by doing ohjatusti.

Learning materials

Kurssin oppimateriaalia on Moodlessa.

Completion alternatives

Kurssin voi hyväksilukea, jos vastaavat opinnot on aiemmin suoritettuna. Osaamisen hyväksilukeminen on myös mahdollista.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustyöt edellyttävät oman alan toimijoiden liiketoimintaan tutustumista.
Haastattelutyö tehdään oman alan yritykseen.
Kurssin pääharjoitustyönä on Business Model Canvas itse valittuun oman alan tuotteeseen.
Harjoitustyöt tehdään parityönä, prosessin lopussa on töiden purut pienryhmissä.

Go back to top of page