Professional Practical Placement of a Bachelor of Social Services (10 cr)
Code: 7S00EM16-3009
General information
- Enrolment period
- 05.12.2024 - 01.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.01.2025 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Piia Roos
- Sosionomi Virtuaalihenkilö
- Niina Koskela
- Tuija Laakso
- Anssi-Pekka Udd
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Tuija Landström
- Anni Arola
- Person in charge
- Tuija Landström
- Course
- 7S00EM16
Objectives (course unit)
Student
- is capable of professional, customer-oriented and ethically sound interaction with clients
- can justify the principles and principles of his / her guidance / education
- is familiar with the service system supporting the well-being and social security of the clients and the related legal basis and information systems and is able to apply them from the point of view of service management
- is able to critically evaluate the structures affecting the customer's life situation and the functioning of the service system
- can evaluate the communality of his / her internship place
- develop their reflective and investigative approach
- can identify and analyze structures and practices that impair customer well-being and inclusion
Content (course unit)
- Social Expertise
- Ethical guidelines in the social field
- Theories of social work and social pedagogy
- Customer work, guidance and education
- Service system expertise and service management
- Critical reflection
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Student has not achieved a good level in relation to the goals of the internship (grade 3)
* The student does not master the basics of ethical competence.
* The student does not master the basics of customer work knowledge.
* The student does not recognize and can not define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Passed: The student has achieved the general objectives of the internship at a good level (3)
* During the internship the student acquires the basic skills of ethical competence.
* During the internship the student acquires the basic skills of client work skills.
* The student is able to identify and define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.
Location and time
Harjoittelu ajoittuu pääsääntöisesti 3.vuoden keväälle ja 4. vuoden syksylle opiskelijan oman aikataulun mukaisesti.
Exam schedules
Harjoitteluun liittyvän
* Oppimis- ja ohjaussuunnitelman (tavoitteiden) palautus Workseediin kahden ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
* Harjoitteluraportin ja siihen sisältyvien tehtävien palautus viimeistään kolme viikkoa harjoittelun päättymisestä Workseediin.
Assessment methods and criteria
Harjoittelu arvioidaan suhteessa harjoittelun yleisiin tavoitteisiin ja opiskelijan henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Harjoittelun ohjaaja antaa kirjallisen palautteen/arvioinnin harjoittelusta. Kokonaisarvioinnin harjoittelusta tekee ohjaava opettaja asteikolla hyväksytty/hylätty.
Opiskelija laatii omat tavoitteensa huomioiden harjoittelujakson yleiset tavoitteet. Arviointi perustuu opiskelijan osaamisen ja oppimisen arviointiin: mitä kehitystä ja muutosta opiskelijassa on tapahtunut, mitä ja millaista uutta osaamista opiskelija on saavuttanut harjoittelun aikana. Tavoitteissa ja arvioinnissa on huomioitava se, mitä osaamista harjoittelupaikassa toteutettava työ vaatii. Arvioinnissa selkiytetään myös opiskelijan ammatillisia valmiuksia eli mitä opiskelija osaa tässä vaiheessa ja mitä haasteita on edessäpäin. Osaamisen vahvistuminen näkyy erityisesti opiskelijan itsenäistymisenä eli hän kykenee toimimaan vähitellen ilman ohjaajan tukea tai tuen tarve selkeästi vähenee.
Arviointiin vaikuttavat asiat:
- Harjoitteluun vaadittujen tuntien täyttyminen
- Ohjauskeskustelun toteutuminen
- Työpaikkaohjaajan hyväksytty arviointi (työsuhteessa tehtynä työtodistus)
- Ohjaavan opettajan hyväksymä harkkaraportti (reflektiivinen essee)
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytännön harjoittelu työelämässä.
Tarkemmat tiedot harjoittelun suorittamisesta ja siihen liittyvistä tehtävistä löytyy Workseed-alustalta.
Learning materials
Hyödynnä harjoittelun loppuraportissa harjottelupaikan toiminta ympäristöön liittyvää alan kirjallisuutta ja tutkimusta, nettimateriaalia sekä teoriaopetuksen materiaalia.
Student workload
Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 270 tuntia, joka on ajoitettu laskennallisesti 7 viikolle.
Tunnit on suunniteltu jakautuvat niin, että
* harjoittelupaikassa tehdään 245h (35h/viikko)
* tehtävien tekemiseen ja harjoitteluraportin kirjoittamiseen 25h
Opiskelijan on tärkeää seurata ensisijaisesti harjoittelupaikassa tehtävien tuntien kokonaismäärää viikko kohtaisen tuntimäärän sijaan.
Content scheduling
Opiskelijan oman aikataulutuksen mukaisesti.
Completion alternatives
Harjoittelun voi myös tehdä työsuhteessa sosiaalialan työkentällä.
Tarkemmat tiedot työsuhteessa tehtävään harjoitteluun tekemiseen löytyy Workseed-alustalta.
Practical training and working life cooperation
Kokonaisuudessaan työelämässä tehtävä harjoittelu.
International connections
Harjoittelun voi suorittaa ulkomailla.