Skip to main content

Master's Thesis Design (5 cr)

Code: NY00FJ81-3064

General information


Enrolment period
02.07.2024 - 11.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Management and Development of Wellbeing Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management and Development of Wellbeing Services
Teachers
Merja Kanervisto-Jokinen
Niina Koskela
Johanna Vilppola
Päivi Heimonen
Ilkka Piiroinen
Taina Peltonen
Jaana Vainionpää
Person in charge
Merja Kanervisto-Jokinen
Course
NY00FJ81

Objectives (course unit)

1. Thesis Planning (gates 1-3), 5 cr
Goals and contents
- being able to select and delimit a topic for a working life based thesis, which supports the student’s own learning, and to write a thesis plan according to TAMK’s thesis instructions
- being able to use national and international sources and adhere to copyrights in planning the thesis,
- being able to choose the proper data collection and analysis methods, to consider the matters regarding data protection as well as the ethical principles of the field in question.

Content (course unit)

Implementation parts
- idea paper, data search, preliminary literature review
- thesis plan
- thesis contract/permission
- peer review

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104. In the thesis guide there is seperate master's thesis assessment criteria. During the process 'Thesis plan' is assessed as failed/passed. In the end of the thesis process failed/passed is turned to a general rating.

Location and time

Ilmoitetaan erikseen

Exam schedules

- Ideapaperi esittäminen seminaarissa
- tiedonhakutehtävä, alustava kirjallisuuskatsaus
- tietosuoja-ajokortti
- opinnäytetyösuunnitelman esitys tutkimusseminaarissa
- opinnäytetyösopimus / -lupa kohdeorganisaatiolle
- toisen työn vertaisarviointi jokaisessa tutkimusseminaarissa

Assessment methods and criteria

Osallistuminen tiedonhaun opetukseen, ideaseminaariin ja suunnitelmaseminaariin. Opinnäytetyösuunnitelman laatiminen ja esittäminen, sekä vertaisarvioijana toimiminen. Kurssista saa opintopisteet, kun opiskelija on suorittanut hyväksytysti tiedonhaun ja tietosuoja-ajokoritin sekä tutkimuslupa on hyväksytty.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Yksilö- ja ryhmäohjaus, tutkimusseminaarit, itsenäinen työskentely, parityöskentely

Learning materials

Opiskelijan oman opinnäytetyön ilmiöön liittyvä kansallinen ja kv-kirjallisuus sekä menetelmäkirjallisuus.

Menetelmäkirjallisuutta:
Aaltola & Valli 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin I ja II
Elomaa & Mikkola 2008. Näytön jäljillä. Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä.
Eskola J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara uusin painos. Tutki ja kirjoita.
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi.
Ronkainen, Pehkonen, Lindblom-Ylänne & Paavilainen 2011. Tutkimuksen voimasanat.
Tuomi 2008. Tutki ja lue. Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen.
Tuomi, Jouni & Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.

Kirjastosta löytyviä kv-lähteitä:
Creswell, John 2014. Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches
Flick, Uwe 2014. An introduction to qualitative research
Green, Judith 2018. Qualitative Methods for Health Research.
Klenke, Karin, Martin, Suzanne & Wallace, J. Randall 2016. Qualitative research in the study of leadership.
Silverman, David 2016. Qualitative research.
Schyns, Birgit, Hall, Rosalie, toiNeves & Pedro Almiro 2017. Handbook of methods in leadership research.
Skott, Beth P. & Ward, Masjo 2016. Active learning exercises for research methods in social sciences.

Student workload

5 op = 135 h
Ideaseminaari 4 h, tutkimussuunnitelmaseminaari 8 h
Ohjauskeskustelut n. 5 h
Itsenäinen työskentely 118 h

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- ei ole suorittanut tiedonhaun osiota hyväksytysti
- ei ole suorittanut tietosuoja-ajokorttia
- ei ole esittänyt hyväksyttävää tutkimussuunnitelmaa
- ei ole toiminut vertaisarvioijana

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- hyväksyttävä Ideapaperi esitetty,
- tutkimussuunnitelmaan liittyvä alustava kirjallisuuskatsaus tehty
- hyväksyttävä opinnäytetyösuunnitelma tuotettu
- opinnäytetyösopimus / -lupa saatu
- vertaisarviointi toteutettu

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on esittänyt hyväksyttävän opinnäytetyön idean, hyväksyttävän opinnäytetyön suunnitelman, hankkinut tutkimusluvan kohdeorganisaatiosta ja vertaisarvioinut toisen työn.
Opiskelija
-on suorittanut tiedonhaun perusteet ja menetelmät eri tietokannoista
-on suorittanut tietosuoja-ajokortin
- on esittänyt hyväksyttävän tutkimussuunnitelman
- on toiminut vertaisarvioijana

Go back to top of page