Digital Selling and Marketing (5 cr)
Code: 3H00DP14-3014
General information
- Enrolment period
- 06.04.2023 - 31.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.04.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
- Person in charge
- Niina Syrjälä
- Groups
-
24AVODIGILIKDigitaalinen liiketoiminta 30 op, ryhmä 2
- Course
- 3H00DP14
Objectives (course unit)
During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.
After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.
Content (course unit)
How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?
Prerequisites (course unit)
1st year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.
Location and time
Aloitusinfo 3.4. klo 16-17 (Zoom)
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole arvioitavaa tenttiä.
Assessment methods and criteria
Opintojaksoon sisältyy viisi teemaa, joihin tutustut itsenäisesti ja teet niihin liittyvät harjoitukset.
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää teemakohtaisten harjoituksien ja lopputehtävän tekemistä. Kaikki harjoitukset ja lopputehtävä tulee olla palautettuna moodleen 31.5. klo 22:00 mennessä.
Tee harjoitustehtävät järjestyksessä ja muista varata riittävästi aikaa lopputehtävälle.
Teemakohtaiset välitehtävät arvioidaan (S), hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kurssin esittely ja aloitusinfo toteutetaan (Zoomissa) 3.4. keskiviikkona klo 16-17. Aloitusinfo tallennetaan. Opintojakso muutoin toteutetaan kokonaan verkossa. Verkossa opiskelu pitää sisällään luentotallenteita, suositeltavaa muuta oppimateriaalia ja itsenäisiä harjoituksia.
Oppimateriaalit ja tehtävät löytyvät kurssin Moodle-oppimisympäristöstä.
Learning materials
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Suolsiteltavien lähteiden lisäksi kannustamme itsenäiseen tiedonhakuun.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Student workload
5 opintopistettä
Content scheduling
TEEMA 1: Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
TEEMA 2: Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
TEEMA 3: Miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää myyntiprosessin eri vaiheissa?
TEEMA 4: Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
TEEMA 5: Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin ja miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Completion alternatives
Ei ole.
Practical training and working life cooperation
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
International connections
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.