Skip to main content

Computer Aided Modelling (4 cr)

Code: 5B00FB01-3005

General information


Enrolment period
02.12.2023 - 15.02.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
5B00FB01

Objectives (course unit)

Student will learn to utilize BIM (Building Information Model) from sketching to final designs in an effective way.
Student is able to use reasonable detail level of modeling according to phase of design project.
Student is able to utilize diffrent visualization and lay out features of applications in presenting his or her designs.
Student understands the connection of 3D model and 2D drawings in plans, sections and elevations.

Content (course unit)

During the course student will learn the basics of ArchiCAD programme from sketching to visualization. Additionally student will get basic knowledge about the development of model and matching of models with other designers.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita kuten tietomallinnustyökalujen peruskäytön ja hallitsee tietomallinnussovelluksen perusteet.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa mallinnustyökalujen käyttöä erilaisiin haastavissa mallinnustilanteissa ja osaa perustella ratkaisut. Opiskelija osaa myös luoda yksinkertaisia 2D-piirustuksia tietomallista

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät. Opiskelija osaa myös tehdä vaativia mallinnuksia ja piirustukset tekemästään tietomallista.

Assessment scale

0-5

Go back to top of page