Revovation Techniques (3 cr)
Code: T300DI71-3004
General information
- Enrolment period
- 01.07.2024 - 15.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering
Objectives (course unit)
The aim of the course is to get acquainted with the basics of renovation construction and its differences compared to new construction, as well as to know old used structural solutions and their repair methods. In addition, students become familiar with working in a project team.
Content (course unit)
During the course, the group will make a plan for the implementation of the actual renovation project, which includes a method description, a schedule, a quality, safety and environmental plan and a cost estimate. The course also covers the risks of renovation and minimizing them. All lessons are team-based implementation plans.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student group has returned the assignment done in accordance with the assignment. The student is able to use the basics included in the course and solve simple applications that are similar to the tasks covered. All members of the group receive the same rating.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The students of the group have thought of different solutions and working methods for the successful implementation of this task and created one working model that could be implemented in construction production. The student is able to apply the issues of the course to different situations and is able to justify solutions. All members of the group receive the same rating.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The students of the group have shown great interest and familiarity with the topic area and have achieved a viable production solution on time. The student has a comprehensive understanding of the issues of the course and their use in solving problems, as well as the ability to present and justify logically chosen solution methods. All members of the group receive the same rating.
Exam schedules
ei koetta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
etätoteutus. Ryhmätöinä tehtävä korjauskohteen toteutuksen suunnittelu. Kohteen lähtötiedot annetaan 1. tunneilla. sekä ohjeistus opintojaksolle.
Välinäytöt kurssin aikana eri osa-alueille. Ryhmätyönä tehtävää tiedonhankintaa, jalostamista ja ongelmaratkaisua. Ryhmän jäsenille sama arvosana
Learning materials
materiaalina aikaisemien opintojaksojen aikeistot/ opettajien ohjeistamat
Content scheduling
sisältö jaksottuu völinäytöihin 1. kerralla annetun ohjeen mukaan. Jako pääpiirteittäin:
1. tehtävänanto
2. tuotantomenetelmät
3. aikataulu/ kustannukset
4. muut
5. lähes valmiit työt
Practical training and working life cooperation
hankkeet olemassa olevia, toteutuneita kohteita
Further information
välinäytöillä läsnäolo pakko
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaryhmä on palauttanut harjoitustyön tehtävänannon mukaisesti tehtynä. Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia. Kaikki ryhmän jäsenet saavat saman arvosanan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ryhmän opiskelijat ovat miettineet erilaisia ratkaisutapoja ja työmenetelmiä kyseisen tehtävän läpiviennin onnistumikseksi ja laatineet niistä yhden tomivan mallin, joka olisi mahd. toteuttaa rakennustuotannossa. Opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut. Kaikki ryhmän jäsenet saavat saman arvosanan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ryhmän opiskelijat ovat osoittaneet suurta kiinnostusta ja perehtyneisyyttä aihealueesen ja saanet aikaan toteututtamiskelpoisen tuotantoratkaisun aikataulussa. Opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät. Kaikki ryhmän jäsenet saavat saman arvosanan.