Skip to main content

Planning and Methodology of Bachelor's Thesis (3 cr)

Code: 5B00FB32-3003

General information


Enrolment period
01.08.2024 - 15.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Johanna Granlund
Person in charge
Minna Nyström
Course
5B00FB32

Objectives (course unit)

The student is able to plan and schedule a working-life based bachelor´s thesis work and set goals for it. He can define his work load in a joint project. The student recognises the special characteristics of the project and the required background information. He is able to evaluate and select the necessary information acquisition and analysis methods and theories and plan the documentation of the project.

Content (course unit)

Research and development methods. The student collects background information for the final thesis project. The student plans the final thesis project (implemented individually or in a group), and makes a research plan for a written part of the Bachelor's Thesis.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Hyväksytty:
Opiskelija on osannut suunnitella ja aikatauluttaa työelämälähtöisen opinnäytehankkeen ja asettaa sille tavoitteet. Opinnäytetyösopimus, opinnäytetyösuunnitelma ja ensimmäinen seminaariesitys ovat tehty.

Opinnäytteen kirjallista osuutta valmentavat äidinkielen harjoitukset ovat suoritettu.

Hylätty:
Opiskelijan opinnäytetyöprojektin valmisteleva proseduuri on tekemättä. Opinnäytetyösopimus, opinnäytetyösuunnitelma ja ensimmäinen seminaariesitys ovat tekemättä.

Opinnäytteen kirjallista osuutta valmentavat äidinkielen harjoitukset ovat tekemättä.

Exam schedules

Toteutuksella ei ole tenttiä, arviointi perustuu kirjallisiin tehtäviin.

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu opinnäytetyöstä tehtävään kirjalliseen raporttiin sekä osallistumiseen kirjoituspajoihin.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot ja harjoitukset

Learning materials

Opettajan laatima materiaali, jaetaan Moodlen kautta
TAMKin Opinnäytetyön raportointiohje

Student workload

Etä- ja/tai lähiopetustunnit lukujärjestyksen mukaisesti, tunneilla sekä tuntien ulkopuolella tehtävät kirjalliset harjoitukset. Aikataulu esitellään kurssin alussa ja sitä muokataan tarvittaessa.

Content scheduling

Kielenhuollon ja asiatyylin kertaus
Lähteiden referointi, tekstiviitteet, lähdeluettelo
Kuvat, kuviot ja taulukot osana opinnäytetyöraporttia
Koulutuksessa tehtyyn opinnäytetyöhön tutustuminen ja siitä raportointi
Tiivistelmän kirjoittaminen

Completion alternatives

Vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut hyväksyttyä raporttia. Opiskelija ei tunne tai osaa käyttää TAMKin Kirjallisen raportoinnin ohjetta ja/tai raporttipohjaa. Kielessä on merkittäviä puutteita, jotka haittaavat luettavuutta ja ymmärrettävyyttä. Opiskelija ei ole osallistunut tunneille ja kirjoittamispajoihin riittävästi (80 %).

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä ja ohjeiden vastaista. Väitteiden perusteleminen puuttuu kokonaan tai on vaatimatonta. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija ei ole osallistunut tunneille riittävästi (80 %).

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii esityksissään jäsentyneesti ja havainnollisesti. Esitetyt näkemykset on perusteltu, ja lähteet valittu tarkoituksenmukaisesti, lähteet on merkitty ohjeistuksen mukaisesti. Referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja tekstit ovat melko virheettömiä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii esityksissään vakuuttavasti perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hän käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Laadittujen tekstien olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty. Tekstin kieli ja tyyli on hallittua, ohjeistusta noudattelevaa ja virheetöntä tai lähes virheetöntä.

Go back to top of page