Skip to main content

Marketing and Organizational Communication (5 cr)

Code: 3H00GN69-3002

General information


Enrolment period
02.07.2024 - 30.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Niina Syrjälä
Lotta Markkula
Mari Rytisalo
Person in charge
Mari Rytisalo
Tags
BLENDED
Course
3H00GN69

Objectives (course unit)

Student
- knows the basic concepts of marketing and communication
- communicate appropriately in different business situations.

Content (course unit)

Basics of marketing
Business communication
Presentation skills

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Students will recognise the basic principles of marketing and communication. They will understand them in the context of the company's competitive environment. He/she will be able to cope with the most important professional writing and presentation situations. Participate in work in a learning environment.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student will articulate the tools of marketing and communication in the context of the company's competitive tools. He/she will implement written and oral communication and choose the appropriate presentation style. The student will be an active member of a team in a learning environment.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Students will be able to analyse different ways of implementing marketing and communication. He/she will be able to plan and implement professional communication and marketing activities according to the target audience. Students are highly motivated, committed to taking responsibility for their own and their team's performance in the learning environment.

Exam schedules

Esiintymistaito: Tenttiä ei ole, uusintamahdollisuus sovitaan opintojakson opettajan kanssa.

Assessment methods and criteria

ESIINTYMISTAITO:
Läsnäolo kaikilla (yht. 4) kontaktikerroilla (3 lähikertaa, 1 onlinekerta)
Poissaolon korvaaminen asianmukaisella tuotoksella (hyväksytty/hylätty)
Tunneilla tehtävien harjoitusten ja tehtävien suorittaminen (hyväksytty/hylätty)
Oppimispäiväkirja sisältäen yhteensä 5 tehtävänantoa
puutteellisuus vaikuttaa alentavasti arvosanaan arviointikriteeristöön pohjautuen (asteikko 0-5, 50 %)
Vaikuttava puhe: videointi ja palautus & vertaisarvioinnit (asteikko 0-5, 50 %)
Opintojakson kokonaisarviointi: 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Esiintymistaito: lähi- ja etäkontaktitunnit, keskustelut, harjoitukset ja tehtävät.

Learning materials

Esiintymistaito: Jaetaan Moodlen kautta kurssin kuluessa.

Student workload

Esiintymistaito 2op: 3 t X 4 kontaktikertaa = 12 t; 69 t itsenäistä opiskelua annettujen ohjeiden mukaan.

Content scheduling

Esiintymistaito:
Työyhteisöviestintä
Vuorovaikutustaidot, viestintätyyli
Hyvä esiintyjä, viestijäkuva
Esiintymisjännitys
Sanallinen ja sanaton viestintä
Suunnittelu ja valmistaminen: Havainnollistaminen, kohdentaminen, jäsentäminen
Vaikuttaminen ja perusteleminen

Completion alternatives

Esiintymistaito: Ei ole.

Go back to top of page