Sales Expertise (5 cr)
Code: 3H00EO73-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2023 - 31.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 14.04.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Objectives (course unit)
Opintojakson osaamistavoitteet
- opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen yritystoiminnassa
- opiskelija tunnistaa erilaisia myyntiprosesseja
- opiskelija osaa kehittää itseään myyjänä osana myyntitiimiä
- opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan myyjänä
- opiskelija osaa huomioida ostajan näkökulman myyntitilanteessa
Content (course unit)
Kuinka yrityksen myynti saadaan käyntiin?
Kuinka toimin asiakastapaamisella?
Mikä tuottaa arvoa asiakkaalle?
Miten kehitän itseäni monipuolisesti myyjänä?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä. Opiskelija osaa kehittää myyntiosaamistaan saamansa palautteen perusteella.
Location and time
Myyntipajat sovitaan kummankin tiimin kanssa erikseen.
Assessment methods and criteria
Kurssin arviointi tapahtuu numeroarvioinnilla 0-5.
Arviointi perustuu:
Myyntipajoihin ja Myyntipäiville osallistumisesta + vertaispalautteesta näihin liittyen. 50%
Henkilökohtaisen myyntioppaan syvyydestä (lähdemateriaalit, tärkeimmät oppimiskokemukset myyntipäivillä ja niistä syntyneet oivallukset, saatu palaute...), omien myynnillisten vahvuuksien ja kehittämiskohteiden pohdinnasta ja kehittämissuunnitelmasta, jonka avulla voi kehittää itseään ja osaamistaan myynnillisissä tehtävissä. 50%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan osallistumalla myyntipajoihin sekä Proakatemian myyntipäiville yhdessä oman tiimin / konttorin kanssa. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja kirjoittaa myyntipajoihin, kirjallisuuteen, myyntipäivien kokemuksiin, reflektioon ja palautteeseen pohjautuen itselleen Henkilökohtaisen myyntioppaan - miten kehityn myyjänä.
Learning materials
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio.
Holma, Laasio, Uusivuori, Seppä & Tanner. 2021. Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B johtajan opas.
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.
Lisäksi voitte hyödyntää muita opintojakson sisältöihin soveltuvaa kirjallisuutta, erityisesti Henkilökohtasien myyntioppaan lähdemateriaalina.
Student workload
Kurssi on 5op laajuinen, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan työtä. Tämä muodostuu myyntipajoista, Myyntipäiville valmistautumisesta, Myyntipäiville osallistumisesta, lähdekirjallisuuteen perehtymisestä ja Henkilökohtaisen myyntioppaan kirjoittamisesta.
Further information
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu lainkaan myyntipajoihin tai myyntipäiville. Näin ollen hän ei voi myöskään saada palautetta edellä mainittuihin osallistumisesta eikä voi kirjoittaa kokonaisuuden perusteella henkilökohtaista myyntiopasta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu hyvin vähän myyntipajoihin tai myyntipäiville. Kirjoittaa hyvin kevyen henkilökohtaisen myyntioppaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu pääosin myyntipajoihin ja osallistuu myyntipäiville. Saa positiivista palautetta tiimikavereiltaan omasta aktiivisuudestaan ja tekemisestään myyntipajoissa ja myyntipäivillä. Lisäksi kirjoittaa melko kattavan ja hyvää pohdintaa ja oivalluksia sisältävän henkilökohtaisen myyntioppaan. Oppaassa on hyödynnetty myös joitain lähteitä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osallistuu aktiivisesti myyntipajoihin ja myyntipäiville. Saa positiivista palautetta tiimikavereiltaan omasta aktiivisuudestaan ja tekemisestään myyntipajoissa ja myyntipäivillä. Lisäksi kirjoittaa kattavan ja hyvää pohdintaa ja oivalluksia sisältävän henkilökohtaisen myyntioppaan. Oppaassa on hyödynnetty myös useita lähteitä ja sen avulla voi konkreettisesti lähteä kehittämään myyntiosaamistaan.