Customer-oriented Developing and Innovation (4 cr)
Code: 7K00FC46-3005
General information
- Enrolment period
- 09.11.2023 - 30.11.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Teachers
- Niina Koskela
- Hanneli Sinisalo
- Course
- 7K00FC46
Objectives (course unit)
Student
- can critically put them into practice in his own development project
- can commit customers and interest groups to development activities
- knows customer-oriented innovation
Content (course unit)
- stages of research process
- methods of service- and user-centered design
- customer and interest group engagement
- innovation
Location and time
Tuni Moodle 2024.
Vuoden 2025 opintojakson toteutuksen osat ja oppimisympäristö päivittyvät 1.1.2025 mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itseohjautuva verkkokurssi moodlessa. Kurssin materiaaleihin tutustuminen ja tehtävien tekeminen sekä palauttaminen.
Learning materials
Oppimateriaalina ovat kurssin oppimisympäristön materiaalit
Muu suositeltava kirjallisuus
Palvelumuotoilu Sotessa- palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen
Tarja Ahonen
Student workload
4 op, joka tarkoittaa 108 tuntia opiskelijan työskentelyä.
Further information
Toteutussuunnitelman tiedot voivat täydentyä tarvittaessa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä hyväksytysti eikä palauta annettuja tehtäviä kurssin aikataulujen puitteissa. Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tasot 1-2
Tilannekohtainen, (jäljittelevä) ja suppea ammatillinen osaaminen
Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiin, asiakas- ja sidosryhmäosallistamiseen sekä innovaatioihin ja innovointiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tasot 3-4
Jäsentynyt, arvioiva ja soveltava ammatillinen osaaminen
Opiskelija ,soveltaa, selittää, vertailee ja jäsentää suhteessa toisiinsa palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä ilmiöitä ja käsitteiden välisiä suhteita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Taso 5
Laaja-alainen, luova ja kehittävä ammatillinen osaaminen
Opiskelija ymmärtää, yleistää, analysoi ja yhdistää ammatilliseen kontekstiin palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallistamista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.