Skip to main content

Digital Systems in Resource Planning (10 cr)

Code: 8T00DQ60-3009

General information


Enrolment period
10.09.2024 - 22.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2024 - 14.12.2024
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Leila Kakko
Sami Salonen
Person in charge
Sami Salonen
Course
8T00DQ60

Objectives (course unit)

Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability

Content (course unit)

WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
-recognize the basic concepts of the information systems in the field.
-is able as guided to use information systems in the field.
- is able to describe the importance of digital systems in management.
-is able to evaluate usability from its own point of view.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
-is able to compare information systems in the field and apply to practice.
-is able to choose the best system according to the business idea and also justify her/his choise.
-is able to utilize systems in planning and practical problems
-takes responsible and commit to own and team’s activities

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
-is able to analyze information obtained from the systems in the field and to use it in management
-is able to evaluate different digital systems and create new solutions
-is able to co-operate responsibly, flexibly and constructively with the various interest groups

Location and time

25.10.2024 klo 8-16 etäopetus (opintojakson tehtävän esittely pe 25.10.2024 klo 8.00)
xx.xx.2024 Vapaaehtoinen etäohjauskerta
22.11.2024 8-11.30 etäopetus (pakollinen)
14.12.2024 8.30-14.30 lähiopetus/presentaatiot, TAMK kampus, lähi (pakollinen)

Exam schedules

Ei tenttiä:
Opintojakson tehtävän esittely la 14.12.2024 kampuksella.

Assessment methods and criteria

Ei tenttiä:
Opintojakson tehtävän esittely la 14.12.2024 kampuksella + itsereflektio.
Opintojakson kirjallinen tuotos 1-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento-opetusta, itsenäistä opiskelua, presentaatiot

Learning materials

Gerdt, B. & Eskelinen, S. 2018. Digiajan asiakaskokemus: oppia kansainvälisiltä huipuilta. Helsinki: Alma Talent.
Laihonen, H. ym. 2013. Tietojohtaminen. Tampere. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos.
Blomster, m., Kurtti, J-R., Määttä, M. & Sinisalo, J. 2020. Digitaalisen markkinoinnin käsikirja. Opas mikro ja PK-yrityksille. Oulun AMK
Zansen, J. Digilogistiikka. 2017. Kuluttajan ohjaamaa liiketoimintaa. Helsinki: Futugene.

Student workload

Kontaktiopetusta 17h, itsenäistä työskentelyä 253h.

Completion alternatives

AHOT- erikseen sovittavin menetelmin. Tee AHOT-hakemus ja osoita se Sami Saloselle. Ilmoita AHOT-hakemuksesta sähköpostilla myös sami.salonen@tuni.fi . AHOTtiin tulee ilmoittautua 11.10.2024 mennessä ja se tulee palauttaa 23.10.2024 mennessä. Mikäli AHOT-tehtävää ei hyväksytä, tulee osallistua opintojaksolle.

Practical training and working life cooperation

Opintojakson tehtävä tehdää kohdeyritykseen.

Go back to top of page