Digital Selling and Marketing (5 cr)
Code: 3H00DP14-3012
General information
- Enrolment period
- 05.06.2024 - 22.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.08.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Niina Syrjälä
- Hanna Schroderus
- Miina Kivelä
- Person in charge
- Niina Syrjälä
- Groups
-
23ALITAMAALiiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus
- Tags
- BLENDED
- Course
- 3H00DP14
Objectives (course unit)
During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.
After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.
Content (course unit)
How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?
Prerequisites (course unit)
1st year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.
Location and time
23.08.2024 09.00 - 12.00 Lähitapaaminen: tila B3-27
13.09.2024 08.00 - 11.00 Etäopetus: Zoom
11.10.2024 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
15.11.2024 14.00 - 17.00 Etäopetus: Zoom
10.12.2024 08.00 - 11.00 Lähitapaaminen: tila B3-27
Exam schedules
Opintojaksolla on yksi verkkotentti, jonka saa suorittaa omaan tahtiin deadlineen mennessä. Mikäli opiskelija ei suorita tenttiä ajoissa, pitää uusinta-ajankohta sopia opettajan kanssa erikseen.
Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kahden lähitapaamisen ja kolmen webinaarin avulla. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.
Learning materials
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti. Lisäksi opintojaksolla on käytössä kurssikirja.
Kurssikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Student workload
5 opintopistettä
Completion alternatives
Kurssin voi suorittaa aiemman osaamisen perustuvan hyväksllukemisen kautta (HyväHot,Pakki).
Hakemus pitää tehdä ennen kurssin alkamista eli 22.8.2024.Arvioitavan näytön tarkempi ohjeistus annetaan hakemuksen käsittelyn jälkeen.
Practical training and working life cooperation
Osan opintojaksolla tehtävistä harjoituksista voi yhdistää työelämäcaseihin.
International connections
Osa oppimateriaaleista on englanniksi.
Further information
Ennen opintojakson ensimmäistä tapaamista on Moodlessa tehtäväksi ennakkotehtävä.