Structured Acquisition of Information (3 cr)
Code: 7B00EG45-3006
General information
- Enrolment period
- 22.11.2023 - 07.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Objectives (course unit)
The student
- knows how to define an inquiry and perform a structured data search
- knows how to describe the process of a data search;
- understands the meaning of evidence based practice;
- knows how to search the clinical practice guidelines based on scientific evidence
Content (course unit)
The most essential national and international databases and guidelines;
Structured data search (e.g., PICO);
Evidence based practice;
Levels of evidence
Source criticism
Prerequisites (course unit)
Study module Introduction to Research 7B00EG46 must be completed before the course.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has described the search terms and search process superficially. The sources are disjointed, and they do not answer the research questions. He/she has used only one international research article. The student can describe levels of evidence.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student has described the search terms and search process clearly for the most part. He/she has used international research articles. The student can describe levels of evidence.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has described the search process explicitly both verbally and as a figure. He/she has used many international research articles. The student can assess levels of evidence.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
-
Location and time
Viikkoaikataulu löytyy Moodlesta infon jälkeen.
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
Opintojakson arvosana (T1-K5) koostuu tiedonhakuun perustuvasta artikkelianalyysitehtävästä, tiedonhakuun perustuvasta harjoitustyöstä sisältäen vertaispalautteen ja Moodle-tentistä.
Jokaisesta osiosta on saatava hyväksytty suoritus.
Harjoitustyön osuus arvosanasta on 50 % harjoitustyön arvosana jakautuu parityönä tehtyyn ja palautettuun harjoitustyöhön 75 % sekä yksilötehtävänä tehtävään vertaisarviointiin 25
Artikkelitehtävä osuus arvosanasta on 25 %
Moodle-tentin osuus arvosanasta on 25 %
Aikataulusta myöhästyminen vaikuttaa arvosanaan alentavasti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Info-luento ja pääosin itsenäinen opiskelu Moodle-verkkokurssilla. Tehtävien ja tentin tekeminen annetun aikataulun mukaisesti. Opettajan etäohjaus.
Learning materials
Elomaa L & Mikkola H. 2010. Näytön jäljillä - Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Student workload
3 op =81 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Esitetty Moodlessa
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Tämä opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opinnäytetyön aloitusta.