Practical Training II (15 cr)
Code: 7S00EM08-3009
General information
- Enrolment period
- 27.03.2024 - 30.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Santala
- Minna Putous
- Kati Långsjö
- Tuija Laakso
- Jaana Kokkinen
- Minna Nurminen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Juha Santala
- Tags
- BLENDED
- Course
- 7S00EM08
Objectives (course unit)
Student
- can evaluate the ethics of customer work and service system
- can create a professional customer or educational relationship
- can justify the principles and principles of his / her guidance / education
- is familiar with the service systems supporting the well-being and social security of the clients and the related legal basis and information systems and is able to apply them from the point of view of service management
- identify and raise awareness of structures and practices that are detrimental to customer well-being and inclusion
- can work as a member of the work community
Content (course unit)
Social Expertise
- Ethical guidelines in the social field
- Theories of social work and social pedagogy
- Guidance and education
- Service system expertise and service management
- Critical reflection
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected: Student has not achieved a good level in relation to the goals of the internship (grade 3)
* The student does not master the basics of ethical competence.
* The student does not master the basics of customer work knowledge.
* The student does not recognize and can not define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Passed: The student has achieved the general objectives of the internship at a good level (3)
* During the internship the student acquires the basic skills of ethical competence.
* During the internship the student acquires the basic skills of client work skills.
* The student is able to identify and define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.
Location and time
Monimuotoryhmän toteutus harjoittelupaikassa 8 viikkoa 7 tuntia/pv + 1 tunti/pv oppimispäiväkirja/harjoitteluraportti.
Oman opintosuunnitelman mukaan suunniteltu ajankohta 1. opiskeluvuoden syksyllä, joka ilmoitettu ajoissa sovitussa paikassa (moodle-oppimisympäristö) ja suunniteltu yhdessä opettajatuutorin kanssa.
Harjoittelu on tarkoitettu ajankohtaan, jossa voi soveltaa toisen vuoden ammatillisia opintoja, erityisesti moduliopintoja ja palvelujärjestelmäosaamista ensimmäisen kevään opintojen osaamisen lisäksi.
Exam schedules
Harjoitteluraportin palauttaminen viimeistään 3 viikkoa harjoittelun loputtua.
Harjoitteluraportin liitteenä harjoittelun ohjaajan arviointi sekä työvuorotaulukko ohjeistuksen mukaisesti.
Assessment methods and criteria
Ohjaus- ja oppimissuunnitelma työelämäyhteistyönä ja oppimistavoitteet suhteessa sosiaalialan amk-kompetensseihin.
Harjoittelupaikalla tavoitteiden mukainen toiminta ja harjoittelutyöjan täyttyminen.
Ohjauskeskustelu, jossa mukana opiskelija, harjoittelun ohjaaja ja ohjaava opettaja.
Harjoitteluraportti, jossa osoitetaan jäsentynyttä ja soveltavaa osaamista (teoreettista reflektiota ja itserefeltkiota).
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Sosionomin soveltava osaaminen aidossa työympäristössä ja työyhteisössä sovitussa harjoittelupaikassa sosionomin ohjauksessa 7 tuntia/pv sekä 1 tunti varattu oppimispäiväkirjan tekemiseen (liittyy harjoitteluraporttiin).
Oppimis- ja ohjaussuunnitelman laatiminen yhdessä harjoittelupaikan ohjaajan kanssa ja sen lähettäminen kommentoitavaksi ja hyväksyttäväksi harjoittelua ohjaavalle opettajalle.
Harjoittelun tavoitteiden mukaan oppiminen harjoittelussa ja sen reflektoitinti yhdessä harjoittulupaikan ohjaajan kanssa. Ohjauskeskustelu, jossa mukana opiskelija, harjoittelun ohjaaja ja ohjaava opettaja.
Oman oppimisen reflektio, myös teoreettinen.
Learning materials
Käytyjen opintojaksojen kirjallisuuden ja muun oppimateriaalin soveltaminen ja oman oppimisen itsereflektio sekä teoreettinen reflektio.
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty:
Opiskelija ei ole saavuttanut suhteessa harjoittelujakson tavoitteisiin hyvän tason osaamista (arvosana 3)
* Opiskelijan taidot, ajattelu, tiedot ja asenne eivät osoita sosiaalialan edistynyttä osaamista.
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
Opiskelija toimii ammattieettisten ohjeiden vastaisesti
Hyväksytty:
* Opiskelijan taidot, ajattelut, tiedot ja asenne osoittavat sosiaalialan edistynyttä osaamista.
* Opiskelija jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja kykenee soveltamaan näitä toiminnassaan harjoittelupaikassa sekä harjoitteluraportissaan.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.