Client Work Methods II (5 cr)
Code: 7S00EL58-3011
General information
- Enrolment period
- 02.12.2023 - 31.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.
Content (course unit)
- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
Ryhmätentti Moodlessa 17.4. klo 8.30-12.
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävä:
- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 26.4. mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.5. mennessä.
Assessment methods and criteria
- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus
Learning materials
Ryhmätentti:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävää varten:
-De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti
Student workload
Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 33 h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 65h
- Ryhmätentti, kirjallisuus 27h
Content scheduling
26.1. koko ryhmä 12.30-15.45 Aloitus + dialoginen ohjauskeskustelu (Minna, Tuija)
19.2. klo 8.30-11.45 R2 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R1 Tuen tarpeen arviointi (Minna)
19.2. klo 12.30-15.45 R1 Ryhmädynamiikka II (Tuija) ja R2 Tuen tarpeen arviointi (Minna)
20.2. klo 8.30-11.45 koko ryhmä Dialoginen verkostotyö (Tuija)
21.3. klo 12.30-15.45 koko ryhmä Näkökulman vaihtaminen
22.3. klo 12.30-15.45 koko ryhmä: Välireflektio + pariharjoitukset (kysymysmuodot)
17.4. klo 8.30-12 Ryhmätentti Moodlessa (etä)
18.4. klo 8.30-11.45 R1 Menetelmien harjoituksia ja R2 traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
18.4. klo 12.30-15.45 R2 Menetelmien harjoituksia ja R1 Traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
13.5.Tenttipalaute ja yksilölliset ohjauskeskustelupalautteet zoomissa
14.5. Yksilölliset ohjauskeskustelupalautteet zoomissa
Practical training and working life cooperation
Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.