Skip to main content

Client Work Methods II (5 cr)

Code: 7S00EL58-3010

General information


Enrolment period
07.06.2024 - 31.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Kati Långsjö
Jaana Kokkinen
Tuija Landström
Hanneli Sinisalo
Person in charge
Minna Putous
Tags
CONTACT
BLENDED
Course
7S00EL58

Objectives (course unit)

- is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
- apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
- Can apply the principles of documentation in customer work
- can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
- can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
- can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.

Content (course unit)

- Service needs assessment, customer plans
- Identifying, meeting and supporting a traumatized person
- Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
- Service Control
- Social information system for client work documentation
- Supporting family relationships
- Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
- Detective, walkable and communal approach

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.

Exam schedules

OHJAUSKESKUSTELUTEHTÄVÄ RYHMISSÄ

- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 20.10.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 27.10 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palauta tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 31.10. mennessä.

Assessment methods and criteria

- Läsnäolovelvoite (ota yhteys poissaolosta opetuskerran opettajaan)
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (0-5)
- Sosiaalihuollon kirjaamisen peruskurssi hyväksytysti suoritettuna

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus

Learning materials

Ohjauskeskustelutehtävää varten:
- De Jong, P., Berg, I.K. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti
- Särkelä, A. 2001. Välittäminen ammattina.Tampere: Vastapaino.

Student workload

Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 48h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 13h
- Sosiaalihuollon kirjaamisen verkkokurssi 4h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 70h

Content scheduling

26.8 klo 8.30-11.45 Koko ryhmä: Aloitus ja dialoginen ohjaus (Minna, Hanneli, Kati ja Tuija)

30.8.
D-ryhmä klo 8.30-11.45 Tuen tarpeen arvionti ja ohjausprosessi (Minna)
A-ryhmä klo 8.30-11.45 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta II (Tuija)
C-ryhmä klo 12.30-15.45 Tuen tarpeen arvionti ja ohjausprosessi (Minna)
B-ryhmä klo 12.30-15.45 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta II (Tuija)

4.9.
B-ryhmä klo 8.30-11.45 Tuen tarpeen arviointi ja ohjausprosessi (Minna)
C-ryhmä klo 8.30-11.45 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta II (Tuija)

5.9.
A-ryhmä klo 8.30-11.45 Tuen tarpeen arvionti ja ohjausprosessi (Minna)
D-ryhmä klo 8.30-11.45 Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta II (Tuija)

9.9.
A- ja D-ryhmä klo 8.30-11.45 ETÄNÄ Dialoginen verkostotyö (Tuija)
B- ja C-ryhmä klo 8.30-11.45 ETÄNÄ Verkostokartta (Minna)
B- ja C-ryhmä klo 12.30-15.45 ETÄNÄ Dialoginen verkostotyö (Tuija)
A- ja D-ryhmä klo 12.30-15.45 ETÄNÄ Verkostokartta (Minna)

10.9.
B-ryhmä klo 8.30-11.45 Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen (Jaana)
C-ryhmä klo 8.30-11.45 Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Hanneli)
A-ryhmä klo 12.30-15.45 Palveluohjauksellinen työote (Kati)
D-ryhmä klo 12.30-15.45 Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Hanneli)

17.9.
D-ryhmä klo 8.30-11.45 Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen (Jaana)
A-ryhmä klo 8.30-11.45 Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Hanneli)
B-ryhmä klo 12.30-15.45 Tarinallisten menetelmien ja näkökulman vaihtamisen harjoituksia (Hanneli)

18.9.
C-ryhmä klo 8.30-11.45 Palveluohjauksellinen työote (Kati)

24.9.
A ja D-ryhmät klo 8.30-11.45 Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija, Minna)
B ja C-ryhmät klo 12.30-15.45: Välireflektio + pariharjoituksia (ohjauskeskustelutehtävä) (Tuija, Minna)

30.9.
C-ryhmä klo 8.30-11.45 Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen (Jaana)
B-ryhmä klo 8.30-11.45 Sukupuutyöskentely ja tunnepäiväkirja (Tuija)
A-ryhmä klo 12.30-15.45 Aggressiivisen asiakkaan kohtaaminen (Jaana)
D-ryhmä klo 12.30-15.45 Sukupuutyöskentely ja tunnepäiväkirja (Tuija)

7.10.
C-ryhmä klo 12.30-15.45 Sukupuutyöskentely ja tunnepäiväkirja (Tuija)

8.10.
D-ryhmä klo 12.30-15.45 Palveluohjauksellinen työote (Kati)
A-ryhmä klo 12.30-15.45 Sukupuutyöskentely ja tunnepäiväkirja (Tuija)

9.10.
KAIKKI klo 12-16 Pirkanmaan Väkivaltatyön verkosto: Väkivallan tunnistaminen ja puheeksiottaminen asiakas/potilastyössä

10.10.
B-ryhmä klo 8.30-11.45 Palveluohjauksellinen työote (Kati)

20.10.
Ohjauskeskustelutehtävien palautus Moodleen

22.10.
klo 8.30-11.45 Sosiaalihuollon kirjaamiskoulutus verkossa + pienryhmätyöskentely (itsenäinen)

24.10.
D-ryhmä klo 8.30-11.45 Dokumentaatio (Kati)
C-ryhmä klo 12.30-15.45 Dokumentaatio (Kati)

25.10.
B-ryhmä klo 8.30-11.45 Dokumentaatio (Kati)
A-ryhmä klo 12.30-15.45 Dokumentaatio (Kati)

27.10.
Muiden ohjauskeskusteluiden lukeminen & vertaisarvioinnit, palautteet

31.10.
Koko ohjauskeskustelun palautus Moodleen

19.11. klo 8.30-15.45 Ohjauskeskustelutehtävien palautteet
21.11. klo 8.30-15.45 Ohjauskeskustelutehtävien palautteet
27.11. klo 8.30-14.00 Ohjauskeskustelutehtävien palautteet

Practical training and working life cooperation

Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään.

Go back to top of page