Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3012
General information
- Enrolment period
- 07.06.2024 - 31.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 23.05.2025
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Petteri Väkiparta
- Tuija Laakso
- Jaana Kokkinen
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Person in charge
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Exam schedules
Välireflektio joulukuussa 2024 ja ammatillisen kasvun portfolion esittäminen toukokuussa 2025 - apumateriaaleja 23SOn moodlen ammatillisen kasvun osiossa. Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Läsnäolo lähikerroilla pakollinen ryhmäprosessin etenemisen vuoksi. Poissolojen osalta korvaustehtävät katsotaan keväällä läsnäoloseurannan kautta.
Suoritustapana keväällä 2025 omassa ryhmässä esiteltävän ammatillisen kasvun portfolion tekeminen hyväksytyllä reflektion tasolla SEKÄ muiden esitysten seuraaminen ja vertaispalautteen antaminen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Lähiopetus koko vuosikurssin kanssa sekä pääosin pienryhmissä.
Itsenäinen päiväkirjatyöskentely ja portfoliotyöskentely.
Ryhmätyöskentely.
Learning materials
Ammatillisen kasvun materiaalit 23SOn kotisivu-moodlesta.
Student workload
Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähikerrat: 2,5 op = 38 h +22 h = 60 h
Itsenäinen työskentely: 17 h
Content scheduling
SYKSY 2024
26.8. 4h Aloituskerta: totsu (Hanna) yhteisöprojektin alustus (Tuija)
19.9. 4h klo 12:30-13:45 Yksinäisyystyö korkeakouluissa- hanke klo 14-15:45 Maiju Ketko
4.10. 8h yhteisöprojektin työstäminen tiimeissä (itsenäisesti)
22.10. 4h Hyvinvointi: Hervanta mielenreitti (Petteri) + yhteisöprojektin tsekkaus.
25.11. 4h Vuosikurssien kohtaaminen, yhdessä 24so kanssa
3.12. 4h Itsearviointi (Jaana) + yhteisöprojektin tsekkaus (joulujuhla iltapäivällä)
YHT. 20h
____________________________________________________________
KEVÄT 2025
10.1. 4h Tutorryhmittäin: Työyhteisö teema (Tuija)
14.2. 8h. Yhteisöprojektin esittelyt, kaikki ryhmät yhdessä.
3.3. 4h Tutorryhmittäin (harjoitteluun valmistautuminen, info. Portfolio ohjeistus)
4.3. 3h Sosionomikoulutuksen palauteporinat klo 13-15.
21.5. ja 22.5. 12h Ammatillisen kasvun portfolioiden esitykset tutorryhmittäin.
YHT. 27h
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.