Research Skills in Seminar Work (4 cr)
Code: 7S00EL88-3007
General information
- Enrolment period
- 02.12.2023 - 01.02.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Piia Roos
- Eija Lähteenmäki
- Tuija Laakso
- Marja-Liisa Timperi
- Person in charge
- Petteri Väkiparta
- Course
- 7S00EL88
Objectives (course unit)
Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition
Content (course unit)
- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources
Location and time
MUUTOKSET MAHDOLLISIA
VKO 1 / opinto-jakson ohjeistus / VIDEO-tallenne katsottavissa 3.1.2024 alkaen (Piia & Tuija)
8.1.2024 aiheen valinta
HUOM; ETÄNÄ klo 12.30-15.45 kaikki yhdessä Piia & Tuija
Eijan opetusten aikatauluihin tulossa vielä muutoksia
12.1.2024
klo 12.30-15.45 (A, B, C & D) tieteellinen kirjoittaminen, Eija Lähteenmäki
15.1.2024 klo 10.15-11.45 ryhmä 1 (A & B)
tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi
15.1.2024 klo 12.30-14 ryhmä 2 (C & D)
tiedonhankinta / kirjasto / Marja-Liisa Timperi
18.1. klo 12.30 - 14 (A & B) kirjoittamisen työpaja, Eija Lähteenmäki
18.1. klo 14.15 - 15.45 (C & D) kirjoittamisen työpaja, Eija Lähteenmäki
2.2. klo 12.30 - 14 (A & B) kirjoittamisen työpaja, Eija Lähteenmäki
2.2. klo 14.15 - 15.45 (C & D) kirjoittamisen työpaja, Eija Lähteenmäki
ESITYKSET / alustava aikataulu
12.2. klo 12.30-15.45 ryhmä AB Piia
14.2. klo 12.30-15.45 ryhmä AB Piia & ryhmä CD Tuija
16.2. klo 8.30-11.45 ryhmä CD Tuija
Seminaaritöiden palautukset 16.2 TAI 16.3.2024
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäoloa kontaktiopetuksissa ja opintojaksoon liittyvien tehtävien tekeminen sovitussa aikataulussa. Poikkeustapauksista sovitaan erikseen opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Erityisen ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti.
Assessment scale
0-5
Learning materials
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus ja työpajat 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h
Content scheduling
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Kirjoittamisen työpajat
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Oman työn esittäminen ja yhden työn opponointi
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
International connections
Yksi englanninkielinen lähdemateriaali
Further information
Opintojaksoon voi hakea hyväksilukua kirjallisen osuuden osalta, jos opiskelijalla on aiempi korkeakoulutasoinen opinnäytetyö tehtynä (max 10 vuotta aiemmin).
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Lähteiden käyttö - pinnallista tai niukkaa
5. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
6. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Lähteiden käyttö - kuvailevaa ja pohtivaa
5. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
6. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Lähteiden käyttö - selkeää, analyyttistä ja kriittistä
5. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
6. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin