Skip to main content

Thesis Plan (5 cr)

Code: 7F00FH00-3039

General information


Enrolment period
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 10.03.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Teachers
Maija Koivunen
Elina Botha
Marika Mettälä
Raakel Viheroksa
Kätilötyö Tiimihenkilö
Taina Peltonen
Person in charge
Elina Botha
Tags
BLENDED
Course
7F00FH00

Objectives (course unit)

Students
- can use national and international information sources in planning their bachelor’s thesis
- can use applicable information critically
- know copyrights and respect them
- can consider research-related and field-specific ethical principles
- can select and define a working life oriented thesis topic which supports their learning
- can make a thesis plan in accordance with TAMK’s thesis guidelines and justify their choices
- know applicable research methods of the field of education
- can choose suitable data collection and analysis methods for the thesis
- know the meaning of evidence-based operation in the field of education

Content (course unit)

Course is accepted when at least thesis plan and thesis contract or permit are accepted.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Assessment criteria can be found from TAMK's web pages: https://intra.tuni.fi/en/handbook?page=3104
General rating of thesis will be given in the end of the process.

Exam schedules

Itsenäinen perehtyminen opinnäytetyön prosessiin Moodlessa ja Intrassa.
Tiedonhankinta: orientoiva videoluento ennen lähiopetustunteja. Tiedonhakutehtävä, josta informaatikko antaa ohjeet (Moodlealustalla)
Opinnäytetyön suunnitelma: suunnitelmaversion tallennus Wihiin ennen ohjausta.
Itsenäinen työskentely: sisältää opinnäytetyöhön orientoitumisen ja opinnäytetyön suunnittelun edellyttämän itsenäisen työskentelyn sekä ohjaukseen osallistumisen

Tehtävät voivat täydentyä/tarkentua myöhemmin ennen orientaatiota.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, seminaarit, tehtävät, opinnäytetyön ohjaus, työpajat, itsenäinen opiskelu, tiedonhankinta: kirjaston informaatikko
Verkko-opinnot Moodlessa: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=37115#section-5


Opetusmenetelmät voivat täydentyä/tarkentua

Learning materials

TAMK Intra: Opiskelijan käsikirja/Opinnäytetyö, Tiedonhaku Moodle -materiaali
Muu opintojakson eri osien opetuksen yhteydessä osoitettu materiaali

• Eriksson, K. et al. 2012. Hoitotiede. 4. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: Sanoma Pro.
• Kylmä, J. & Juvakka, T. 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki: Edita.
• Lauri, S. & Kyngäs, H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. Porvoo: WSOY.
• Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. & Sinivuori, E. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
• Heikkilä, A. Jokinen, P., Nurmela, T. 2008. Tutkiva kehittäminen: avaimia tutkimus- ja kehittämishankkeisiin terveysalalla. WSOY.
• Heikkinen, H., Rovio, E., Syrjälä, L. 2006. Toiminnasta tietoon: toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura.
• Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2016. Toim. M. Stolt, A. Axelin, R. Suhonen. Turku: Turun yliopisto Hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja. Sarja A.
• Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö . Helsinki: Tammi. (toiminnalliseen)
• Vilkka, H. 2020. Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.
https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1kfmqvo/alma9911131569305973
• Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uud. p. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Jämsä, U. 2014. Kuntoutuksen muutosagentit. Tutkimus työelämälähtöisestä oppimisesta ylemmässä ammattikorkeakoulutuksessa. Acta Universitatis Ouluensis D Medica 1252. (toiminnalliseen)
• Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampereen yliopistopaino oy. (toiminnalliseen)
• Tuomi, J., Sarajärvi, Anneli 2018. Laadullinen tutkimmus ja sisällönanalyysi. Tammi.
• Tietoarkiston tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Muu lähde:
• Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä: Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. Jyväskylä: PS-kustannus.
• Isojärvi J. 2011. Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi: PICO-asetelma informaatikon työkaluna. Osaamisen ytimessä – tietoaineistot tutuiksi. BMF ry:n kevätseminaari 13.4.2011 Kuopio. Viitattu 5.3.2021. Saatavana: https://bmfry.files.wordpress.com/2018/06/pico-asetelma-informaatikon-tyc3b6kaluna.pdf
Englanniksi

Student workload

Opinnäytetyön laajuus on yhteensä 15op (405h), josta tämä opintojakso on 5 op = 135h opiskelijan työtä

Opintojakson tunneilla on läsnäolovelvollisuus. Tuntien ajankohdat ja mahdolliset linkit luennoille lukujärjestyksessä, poikkeus syksyn 2023 menetelmäopetus!


Moodlealusta:
https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=37115#section-5

• Olen tutustunut opinnäytetyön prosessiin moodlessa ja intrassa
• Olen osallistunut 1. orientaatioluennolle
• Olen osallistunut 2. orientaatioluennolle
• Olen osallistunut tarvittaessa aihepajaan
• Olen osallistunut työelämäpalaveriin (TAMKn ulkopuoliset opinnäytetyöt)
• Olen tehnyt opinnäytetyöryhmäni kanssa aihe-ehdotuksen wihiin
• Olen osallistunut Ideaseminaariin
• Olen osallistunut tiedonhaun tunneille ja tehnyt sekä palauttanut tiedonhauntehtävän (2h)
• Olen palauttanut suunnitelman wihiin 7 vrk ennen suunnitelmaseminaaria (opettaja ehtii käymään työn läpi ennen seminaaria)
• Olen osallistunut suunnitelmaseminaariin
• Olen antanut suunnitelmasta kirjallista palautetta opponoitavalle ryhmälle
• Olen tallentanut ohjaavan opettajan hyväksymän opinnäytetyön suunnitelman wihiin
• Olen lähettänyt opinnäytetyön suunnitelman ja opinnäytetyösopimuksen allekirjoitettavaksi (Atomisign)
• Olen tallentanut allekirjoitetun opinnäytetyösopimuksen wihiin

Content scheduling

Opintojaksoon kuuluvat seuraavat vaiheet opinnäytetyön prosessista:

• Itsenäinen perehtyminen Moodlessa: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=37115#section-5

• Olen tutustunut opinnäytetyön prosessiin moodlessa ja intrassa (lisäksi tee Moodletesti: osaaminen opinnäytetyön prosessista)
• Olen osallistunut 1. orientaatioluennolle
• Olen osallistunut 2. orientaatioluennolle
• Olen osallistunut tarvittaessa aihepajaan
• Olen osallistunut työelämäpalaveriin (TAMKn ulkopuoliset opinnäytetyöt)
• Olen tehnyt opinnäytetyöryhmäni kanssa aihe-ehdotuksen wihiin
• Olen osallistunut Ideaseminaariin
• Olen osallistunut tiedonhaun tunneille ja tehnyt sekä palauttanut tiedonhauntehtävän (2h)
• Olen palauttanut suunnitelman wihiin 7 vrk ennen suunnitelmaseminaaria (opettaja ehtii käymään työn läpi ennen seminaaria)
• Olen osallistunut suunnitelmaseminaariin
• Olen antanut suunnitelmasta kirjallista palautetta opponoitavalle ryhmälle
• Olen tallentanut ohjaavan opettajan hyväksymän opinnäytetyön suunnitelman wihiin
• Olen lähettänyt opinnäytetyön suunnitelman ja opinnäytetyösopimuksen allekirjoitettavaksi (Atomisign)
• Olen tallentanut allekirjoitetun opinnäytetyösopimuksen wihiin

Completion alternatives

Opinnäytetyöstä on mahdollista ahotoida (5-10 op) aiemman ammattikorkea- tai tiedekorkeakoulussa suoritetun opinnäytetyön perusteella. Kts. ohjeet Moodlesta opinnäytetyön ahotointi ja sen jälkeen ole yhteydessä oman alan tutkintovastaavaan.

Practical training and working life cooperation

Kaikki opinnäytetyöt pyritään tekemään yhteistyössä työelämän kanssa. Koko opinnäytetyöprosessin aikana opiskelija vastaa yhteistyöstä työelämän edustajien kanssa.

Further information

Opiskelijan ohjaajan tulee viestiä kaikki opinnäytetyöhön liittyvä Wihissä, ei sähköpostilla. Wihissä ohjaaja hyväksyy vaiheita ja tätä kautta siirtyvät suoritukset Pakkiin. Vaiheiden hyväksyminen tehdään, kun edellytykset ko. vaiheeseen täyttyvät.

Ilmoittautumista opinnäytetyön seuraaville toteutuksille ei tarvita.

Ennen opinnäytetyön aloittamista opiskelijan tulee olla osallistunut opintojaksoihin strukturoitu tiedonhankinta ja hoitotyön tutkimus sekä suorittanut ohjatut harjoittelut 1-3.

Go back to top of page