Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Practical Lessons (5 cr)

Code: 7F00EB76-3004

General information


Enrolment period
01.05.2024 - 11.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Hannu Järvinen
Maria Maljanen
Hanna Sahinoja
Laura Hilden
Person in charge
Maria Maljanen
Tags
CONTACT
Course
7F00EB76

Objectives (course unit)

Students
- can guide the use and justify the choices for movement aids
- are able to evaluate and make conclusions of motor development of child as part of the development of the whole individual
- are able to support children and adolescent in different physical training and physiotherapy situations
- are able to select and put into practice effective physiotherapy for children and adolescents
- are able to plan and instruct different kinds of group physiotherapy for children and adolescents

Content (course unit)

- physiotherapeutic assessment and guiding in child centred way
- physiotherapy groups for children and adolescents
- movement equipment of children and adolescent

Prerequisites (course unit)

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Evaluation criteria, Satisfactory (1-2):
The student:
- performs exercises and tasks partially supported and under guidance
- demonstrates scarce knowledge in the during exercises
- works schematically in the instructive situations
- insufficiently justifies their actions
- does not prepare well for assignments
- works unpurposefully

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Evaluation criteria, Good (3-4):
The student:
- is able to apply their knowledge according to the situation at hand
- is usually able to justify their actions
- is able to define physiotherapeutic diagnosis
- is capable of partial clinical reasoning
- carefully and systematically prepares for teaching situations
- Practices actively making use of guidance

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Evaluation criteria, Excellent (5):
The student:
- is able to apply new research data
- takes advantage of earlier knowledge
- is able to determine physiotherapeutic diagnosis and is capable of clinical reasoning
- practices actively, and is able to evaluate their practice, learning and is able to justify their actions
- is able to work in good interaction with the client/group and is active in
the role of the assistant
- selects content purposefully based on the group's resources, and accurately plans the progress of the implementation
- identifies and describes the limits of their professional competence in multi-professional collaboration

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

A failed mark is the result of the student withdrawing, selecting or disregarding assignments during lessons and instructive situations. The student does not concentrate during excercises. The student has several absences from the practical lessons. Basic knowledge and skills are inadequate.

Location and time

Harjoitustunnit ovat pakollisia kaikille jaksolle osallistuville!

Lähiopetuksen harjoitustunnit koululla toteutuvat 5.8.2024 alkaen Harjoitustunnit jatkuvat maanantaina 4.11.2024 ohjatun harjoittelu-opintojakson jälkeen.

Ryhtitutkimisia toteutetaan yhteistyössä Ilves ry:n jääkiekkojunnujen kanssa klo 16.00 jälkeen yhtenä arki-iltana.

Soveltavan liikunnan ohjaukset toteutuvat Puistokoululla jaettujen ohjausvuorojen mukaan torstaisin.

Lasten apuvälineiden esittely toteutetaan koululla (ulkopuolinen firma esittelemässä)

Toimintavälinekoulutuksen (verkkokurssi) jälkeen toiminnallinen iltapäivä yhdessä Malikkeen kanssa.

Lapset ja vauvat koululla päivä Kauppi Sport Centerillä.

5-luokkalaisten MOVE-mittaukset Tesoman palloiluhallilla.

Exam schedules

Käytännönkokeet ma 16.9.2024. Käytännönkoe tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen ohjattuun harjoitteluun lähtöä. Uusintamahdollisuudesta keskustellaan vastuuopettajan kanssa henkilökohtaisesti.

Puistokoulun ohjaus tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Ryhtitutkiminen tulee olla suoritettu hyväksytysti.

MOVE-mittauspäivä tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Malike toimintailtapäivään osallistuminen.

Assessment methods and criteria

Käytännön kokeet (0-5) - käytännön koe oltava ennen ohjattua harjoitelua hyväksytysti suoritettuna.

Liikunnan ohjaukset Puistokoululla (hyväksytty/hylätty). Suunnitelma ohjauksesta lähetetään etukäteen sähköpostitse Puistokoulun fysioterapeutille sekä ohjaavalle opettajalle.

Muut ohjaustilanteet hyväksytysti suoritetut (ryhtitutkimiset, lasten/nuorten apuväline esittely, toimintavälinetutustumispäivä, MOVE-mittaukset)

Arvioinnissa sovelletaan fysioterapeuttikoulutuksen yleisiä arviointikriteerejä.

Opintojaksosta kirjataan yksi numeroarvosana: käytännönkoe (1-5)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Harjoittelua yksilöllisesti ja pienryhmässä sekä itsenäisesti.
Ohjaustehtävät eri ohjaustilanteissa.

Learning materials

Jaksolla tarvittava kirjallisuus ja artikkelit löytyvät Moodlesta jakson oppimisympäristöstä

Student workload

5op x 27 h = 135 h

Content scheduling

HUOM!
Harjoitustunteja on sekä ennen ohjattua harjoittelua että ohjatun harjoittelun jälkeen

Practical training and working life cooperation

Lasten ryhtitutkimukset Kauppi Sport Centerissä yhteistyössä Ilves ry:n kanssa elo- syyskuussa.
Lapsiryhmien ohjaukset erityiskoululla (Puistokoulu) torstaisin.
Lasten/nuorten puväline-esittely toteutetaan koululla.
Malike toimintavälinekokeiluiltapäivä yhdessä asiakkaiden kanssa Sorsapuistossa.
5-luokkalaisten MOVE-mittaukset Tesoman palloiluhallissa.

Further information

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää, että ensimmäisen vuoden opinnot ovat hyväksytysti suoritettu. Harjoitustunneille osallistuminen on pakollista!

Go back to top of page