Personal Study Plan (PSP) (5 cr)
Code: 1L00FO88-3041
General information
- Enrolment period
- 16.04.2023 - 15.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.05.2023 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK School of Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Kirsi Purhonen
- Kirsi Purhonen
- Mari Leppävuori
- Person in charge
- Kirsi Purhonen
- Course
- 1L00FO88
Objectives (course unit)
After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.
Content (course unit)
During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.
Location and time
Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat varattavissa Moodlessa. HOPSa päivitetään opiskelun ajan.
Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.
Lähijaksot
9.6.2023 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus, TAMK pääkampus
25.8.2023 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
6.10.2023 klo 9.00-15.00 Harjoittelu ja verkostot
1.12.2023 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja reflektointi
19.1.2024 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
8.3.2024 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teema/teemat
26.4.2024 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2024
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opettajatuutorin kanssa henkilökohtaiset HOPS-keskustelut käydään opintojen alussa.
Opetusmenetelminä yksilölliset ja yhteisölliset oppimisaktiviteetit.
Learning materials
Moodlen ohjeistukset. Opetuutorin ohjaus ja ohjeistukset
Student workload
1 op vastaa n. 27 h opiskelijan työtä. Opiskelija käyttää ajan osallistumalla lähijaksoihin ja itsenäisenä työskentelynä.
Content scheduling
HOPSia ja portfoliota päivitetään koko opiskelun ajan
Lähijaksot
9.6.2023 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus
25.8.2023 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
6.10.2023 klo 9.00-15.00 Harjoittelu ja verkostot
1.12.2023 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja reflektointi
19.1.2024 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
8.3.2024 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teema/teemat
26.4.2024 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2024
Completion alternatives
ei ole
Further information
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
Miten opettajaksi kasvu tapahtuu? Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan? Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Osaaminen osoitetaan tekemällä hyväksytyt tuotokset: oma HOPS ja portfolio