Skip to main content

Professional Swedish for the Service Industry, Spoken (2 cr)

Code: 8T00DR00-3015

General information


Enrolment period
09.07.2023 - 23.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2023 - 22.12.2023
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TAMK Languages and Communication
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
45 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Anne Kerttula
Person in charge
Anne Kerttula
Tags
CONTACT
Course
8T00DR00

Objectives (course unit)

Opiskelija:
- osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
- osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).

Content (course unit)

MITEN viestitään suullisesti omasta osaamisesta, työympäristöstä ja työtehtävistä kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN voidaan kehittää omaa osaamista ja hankki tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.
Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti.
Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä.
Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Location and time

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Exam schedules

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Assessment methods and criteria

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Learning materials

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Student workload

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Content scheduling

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Completion alternatives

Ei ole

Further information

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig

Go back to top of page