Professional Swedish for the Service Industry, Spoken (2 cr)
Code: 8T00DR00-3015
General information
- Enrolment period
- 09.07.2023 - 23.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.08.2023 - 22.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 45 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Opiskelija:
- osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
- osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
- osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
- osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).
Content (course unit)
MITEN viestitään suullisesti omasta osaamisesta, työympäristöstä ja työtehtävistä kohdekielellä?
MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
MITEN voidaan kehittää omaa osaamista ja hankki tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.
Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti.
Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä.
Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
Location and time
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Exam schedules
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Assessment methods and criteria
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Learning materials
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Student workload
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Content scheduling
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Completion alternatives
Ei ole
Further information
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ks. tiedot toteutukselta Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig