Skip to main content

Thesis Seminar (5 cr)

Code: 2E00EW93-3003

General information


Enrolment period
03.01.2023 - 24.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.03.2023 - 12.05.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Maaret Salminen
Pertti Näränen
Person in charge
Pertti Näränen
Tags
ONLINE
Course
2E00EW93

Objectives (course unit)

Opiskelija osaa havainnollistaa opinnäytetyöprosessiaan visuaalisilla ja kirjallisilla dokumenteilla. Opiskelija pystyy tarkastelemaan ja arvioimaan ammatillisia kehittämisprojekteja ja taiteellisia projekteja tutkivasta näkökulmasta. Hän osaa soveltaa projektin raportoinnin kannalta hyödyllisiä tutkimus- ja analyysimetodeja sekä hallitsee tutkimusviestinnän periaatteet. Opiskelija osaa antaa ja ottaa vastaan ja hyödyntää vertaispalautetta opinnäytetyöseminaarissa.

Content (course unit)

Jaksolla perehdytään opinnäytetyön perusmalleihin, tavoitteisiin ja TAMKin
opinnäyteohjeisiin sekä harjoitellaan valittujen tutkimusmenetelmien käyttämistä.
Opiskelija tekee opinnäytetyönsä aiheesta ensimmäisen kirjallisen version
seminaarityönä. Seminaariesitysten kuuntelu ja osallistuminen palautekeskusteluun.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa havainnollistaa opinnäytetyöprosessiaan kirjallisilla dokumenteilla. Opiskelija pystyy tarkastelemaan ammatillisia ja taiteellisia projekteja tutkivasta näkökulmasta. Hän osaa soveltaa projektin raportointiin tutkimus- ja analyysimetodeja sekä hallitsee tutkimusviestinnän periaatteet tyydyttävästi. Opiskelija osaa ottaa vastaan vertaispalautetta.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa havainnollistaa opinnäytetyöprosessiaan visuaalisilla ja kirjallisilla dokumenteilla. Opiskelija pystyy tarkastelemaan ja arvioimaan ammatillisia kehittämisprojekteja ja taiteellisia projekteja tutkivasta näkökulmasta. Hän osaa soveltaa projektin raportoinnin kannalta hyödyllisiä tutkimus- ja analyysimetodeja sekä hallitsee tutkimusviestinnän periaatteet. Opiskelija osaa antaa ja hyödyntää vertaispalautetta.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa havainnollistaa opinnäytetyöprosessiaan visuaalisilla ja kirjallisilla dokumenteilla. Opiskelija pystyy tarkastelemaan ja arvioimaan ammatillisia kehittämisprojekteja ja taiteellisia projekteja tutkivasta näkökulmasta. Hän osaa soveltaa projektin raportoinnin kannalta hyödyllisiä tutkimus- ja analyysimetodeja sekä hallitsee tutkimusviestinnän periaatteet erinomaisesti. Opiskelija osaa ottaa vastaan ja hyödyntää vertaispalautetta sekä antaa sitä muille opiskelijoille rakentavasti.

Location and time

4. periodi perjantaisin 9-12- välillä 24.3. - 12.5. - paikkana ZOOM

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Assessment methods and criteria

Kurssin arvioinnissa sovelletaan TAMKin yleisiä arviointikriteerejä. Kurssin suorittaminen edellyttää sitä, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksytysti ja arvioinnin muut perusteet toteutuvat vähintäänkin tyydyttävästi. Poissaolokertoja opetuksesta voi olla enintään kaksi opettajan hyväksymistä syistä, ja opiskelijan tulee korvata kyseiset kerrat sovitulla tavalla.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Etäopetus ja ohjaustapaamiset ZOOMissa (tai tarvittaessa Teamsissä), itsenäinen ja pienryhmätyöskentely sekä kurssitehtävät Moodlessa. Seminaarityön esittely ja toisen työn opponointi.

Learning materials

Oppimateriaali opettajalta ja Moodlesta.

Suositeltavaa luettavaa:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uudistettu painos. Helsinki: Tammi.

Hyvärinen, M., Nikander, P. & Ruusuvuori J. (toim.). 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Tampere: Kustannusosakeyhtiö Vastapaino.

Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 3. uudistettu painos. Helsinki: SanomaPro.

Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja. Tietoarkisto: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/

Erilaiset menetelmäoppaat omasta seminaarityön aiheesta ja tutkimusmenetelmistä riippuen.

Student workload

Opetus ja pienryhmätyöskentely 30%
Itsenäinen työskentely ja kurssitehtävät 70%

Content scheduling

Seminaarikurssi alkaa 24.3. ja päättyy 12.5. Kokoontumiset ovat Zoomissa perjantaisin klo 9-12, ellei toisin ilmoiteta. Suuri osa työskentelystä on itsenäistä. Seminaarityön kirjoitustauko pe 5.5. jolloin ei yhteistä tapaamista.

Kurssille valmistaudutaan ennakkoon päivittämällä opinnäytetyösuunnitelma ajan tasalle. Päivitettyjen suunnitelmien palautusalue avataan Moodleen viikolla 12.

Completion alternatives

Media-alan opinnäyteseminaarikurssi suoritetaan etätyöskentelynä. Muista tavoista neuvotellaan erikseen kurssin opettajien kanssa.

Practical training and working life cooperation

Riippuu opiskelijan seminaari-/opinnäytetyön aiheesta.

International connections

Riippuu opiskelijan seminaari-/opinnäytetyön aiheesta.

Further information

Kurssi painottuu seminaarityön tekemiseen opinnäytteen aiheesta. Päivitettyjen suunnitelmien palautusalue avataan Moodleen vk:lla 12. Kurssitehtävien aiheina ovat rajaus ja fokusointi, sisällysluettelo, lukujen kirjoittaminen ja viittauskäytännöt, seminaarityön palauttaminen, esittely ja itsearviointi sekä toisen seminaarityön opponointi. Kurssilla työskennellään aluksi yhdessä ja loppupuolella pääasiassa kahdessa seminaariryhmässä, joiden kokoonpano selviää ensimmäisen kokoontumiskerran jälkeen. Seminaariryhmien ohjaajat pitävät erillisiä ohjaustapaamisia omille ryhmäläisilleen tarpeen mukaan.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat heikkoja ja puutteellisia. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti myöhässä. Tietämyksen ja perustelujen osoittaminen sekä vertaispalautteen antaminen ovat tasoltaan heikkoa tai tyydyttävää. Opiskelijan itsearviointi on vähäistä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat hyviä. Tehtävien palautukset ovat pääsääntöisesti ajallaan. Opiskelija osoittaa hyvää tietämystä, osaa perustella valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan aktiivisuus, osallistuminen sekä kurssitehtävien taso ovat kiitettäviä. Tehtävät on palautettu ajallaan. Opiskelija osoittaa kiitettävää tietämystä, perustelee valintojaan ja päätelmiään, antaa vertaispalautetta ja osaa arvioida omaa suoritustaan erinomaisesti.

Go back to top of page