Analysis of Film Dramaturgy (5 cr)
Code: 2E00EW65-3004
General information
- Enrolment period
- 07.06.2023 - 08.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2023 - 20.12.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Media
- Teachers
- Teppo Nuutinen
- Arto Koskinen
- Person in charge
- Arto Koskinen
- Groups
-
22MAMedianomi (AMK) 2022
- Tags
- CONTACT
- Course
- 2E00EW65
Objectives (course unit)
The students are able to break down a feature film into scenes. They are able to analyse how scenes, acts and chapters are divided in a typical feature film and recognise the functions of different characters in the dramaturgical context of the film.
Content (course unit)
Scene-by-scene breakdown of a feature film and dramaturgical analysis.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida tyydyttävästi, miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut tyydyttävästi, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tyydyttävästi tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelijan osoittama kiinnostus, argumentointi- ja keskustelukyky ovat laimeaa.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut hyvin, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja osoittanut kiinnostusta sekä argumentointi- ja keskustelukykyä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut erinomaisesti, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut erinomaisesti henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja osoittanut erinomaista kiinnostusta sekä argumentointi- ja keskustelukykyä.
Location and time
Periodi 1
Viikot 36 – 40
Perjantait 8.30-12 (Koko luokka yhdessä)
Viikoilla 41 ja 43 ei kontaktiopetusta.
Periodi 2
Viikot 44– 49: Maanantait ja perjantait 8.30 – 12.00 (Maanantaisin puoli luokkaa ja perjantaisin puoli luokkaa)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Aktivoivat kirjoitustehtävät
Ongelmalähtöinen opiskelu
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Opetuskeskustelu
Esitelmät
Argumentointi
Learning materials
Ensimmäisillä luennoilla (viikot 36-40) powerpoint-muodossa annettu analyysimalli sekä pohja analyysin tekemiseen.
Student workload
135h opiskelijan työtä
Content scheduling
60% luentoa, yhdessä analysointia ja analysoinnin luentoa.
40% omaa analyysin tekoa ja toisen ryhmän opponoinnin valmistelua.
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
Periodi 1
Viikot 36 – 40
Perjantait 8.30-12 (Koko luokka yhdessä)
Viikoilla 41 ja 43 ei kontaktiopetusta.
Periodi 2
Viikot 44– 49: Maanantait ja perjantait 8.30 – 12.00 (Maanantaisin puoli luokkaa ja perjantaisin puoli luokkaa)