Skip to main content

Analysis of Film Dramaturgy (5 cr)

Code: 2E00EW65-3004

General information


Enrolment period
07.06.2023 - 08.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2023 - 20.12.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Teppo Nuutinen
Arto Koskinen
Person in charge
Arto Koskinen
Groups
22MA
Medianomi (AMK) 2022
Tags
CONTACT
Course
2E00EW65

Objectives (course unit)

The students are able to break down a feature film into scenes. They are able to analyse how scenes, acts and chapters are divided in a typical feature film and recognise the functions of different characters in the dramaturgical context of the film.

Content (course unit)

Scene-by-scene breakdown of a feature film and dramaturgical analysis.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida tyydyttävästi, miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut tyydyttävästi, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tyydyttävästi tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelijan osoittama kiinnostus, argumentointi- ja keskustelukyky ovat laimeaa.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut hyvin, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja osoittanut kiinnostusta sekä argumentointi- ja keskustelukykyä.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Opiskelija osaa purkaa kokoillan elokuvan kohtauksiksi sekä analysoida miten kohtaukset, näytökset ja jaksot ovat jakautuneet rakenteellisesti. Hän on hahmottanut erinomaisesti, mikä on kohtausten ja niiden sisältämien elementtien tehtävä kokonaisuudessa. Opiskelija on tunnistanut eri roolihenkilöiden funktiot elokuvan dramaturgisessa kokonaisuudessa sekä pohtinut erinomaisesti henkilöhahmojen ja näiden luonteiden merkitystä tarinankerronnassa annetun mallin mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja osoittanut erinomaista kiinnostusta sekä argumentointi- ja keskustelukykyä.

Location and time

Periodi 1
Viikot 36 – 40
Perjantait 8.30-12 (Koko luokka yhdessä)

Viikoilla 41 ja 43 ei kontaktiopetusta.

Periodi 2
Viikot 44– 49: Maanantait ja perjantait 8.30 – 12.00 (Maanantaisin puoli luokkaa ja perjantaisin puoli luokkaa)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aktivoivat kirjoitustehtävät
Ongelmalähtöinen opiskelu
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Opetuskeskustelu
Esitelmät
Argumentointi

Learning materials

Ensimmäisillä luennoilla (viikot 36-40) powerpoint-muodossa annettu analyysimalli sekä pohja analyysin tekemiseen.

Student workload

135h opiskelijan työtä

Content scheduling

60% luentoa, yhdessä analysointia ja analysoinnin luentoa.
40% omaa analyysin tekoa ja toisen ryhmän opponoinnin valmistelua.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Periodi 1
Viikot 36 – 40
Perjantait 8.30-12 (Koko luokka yhdessä)

Viikoilla 41 ja 43 ei kontaktiopetusta.

Periodi 2
Viikot 44– 49: Maanantait ja perjantait 8.30 – 12.00 (Maanantaisin puoli luokkaa ja perjantaisin puoli luokkaa)

Go back to top of page