Presentation Skills in Finnish (3 cr)
Code: 5B00FB12-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2023 - 15.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2023 - 30.11.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
Students
• can evaluate their communication skills
• can take advantage of the feedback given
• understand the importance of communication skills and communication processes
• understand what purposeful communication is
• want to develop their skills in Finnish and communication as a part of their professional skills
• can cope in the communication situations of their own field
• can give and receive feedback in working life communication situations
• can listen to, observe and interpret communication
• has expert communication skills: the message is structured, understandable and convincing
• can take into account the demands of the respondent, situation and the field
• can acquire and use information of their own field critically
• can create a written and spoken presentation for a target audience and also, if required, include visual aids
• know the working life text types and ways to use language
• use the language of their field following the practices and guidelines
• understand the impact of culture in communication and the significance of collaborating with people from various cultural backgrounds
Content (course unit)
• basics of spoken communication (theory and practice)
• grammar
• writing documents (e.g. job applications, notifications)
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija kirjoittaa ymmärrettävästi ja asiatyylisesti asiakirjastandardia jäljitellen. Tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta.
Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetön ja noudattelee asettelultaan täysin asiakirjastandardia. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin.
Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija viestii kirjoittaen vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esityksen ajan. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.
Location and time
TAMK, syksy 2023
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä, arviointi perustuu kirjallisiin ja suullisiin tehtäviin sekä tuntiaktiivisuuteen.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu opiskelijan tekemiin suullisiin ja kirjallisiin tehtäviin sekä yleiseen aktiivisuuteen ja osallistumiseen tuntityöskentelyssä. Arviointi on sekä kirjallista että suullista.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan pääosin lähiopetuksena (monimuoto- ja etäopetus mahdollista tilanteesta riippuen). Opiskelijat tekevät suullisia ja kirjallisia harjoituksia itsenäisesti ja pienryhmissä kontaktitunneilla. Lisäksi opiskelijat hankkivat tietoa ja valmistelevat tehtäviä itsenäisesti kontaktituntien ulkopuolella. Lähiopetuksessa ja -ohjauksessa opiskelijoita osallistetaan aktiiviseen tuntityöskentelyyn ja keskusteluihin.
Learning materials
Opettajan laatima materiaali, jaetaan Moodlen kautta.
Student workload
Osallistuminen kontaktitunneille, tuntityöskentely sekä tehtävien tekeminen tuntien ulkopuolella.
Opiskelijan työmäärä 3 x 27 h.
Content scheduling
Tarkemmat tiedot Moodlessa.
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
No alternative form of completion.
Sufficient skills in Finnish.
Mandatory participation on 80% of the classes.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole pitänyt suullista esitystä, on ollut pois tunneilta enemmän kuin 20 % tai ei ole tehnyt kurssin kirjallisia tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija kirjoittaa asiatyyliä jäljitellen, mutta tekstin rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Opiskelija kykenee pitämään puhe-esityksensä visuaalisen havainnollistuksen kera asiallisesti, joskin sen kestossa, rakenteessa, vuorovaikutuksellisuudessa tai äänenkäytössä on paljonkin huomautettavaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii kirjoittaen jäsentyneesti ja havainnollisesti. Olennainen tieto välittyy selkeästi, ja teksti on melko virheetön ja noudattelee asetteluiltaan TAMKin raportointiohjeistusta. Opiskelija osaa esittää asiat erotellen omat näkemyksensä lähteistä hankkimistaan tiedoista niin, että referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Opiskelijan puhe-esitys on vastaanottajat ja tilanteen huomioiva ja rakenteeltaan toimiva. Puheensa aikana opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin. Opiskelijan sanaton viestintä on luontevaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii kirjoittaen vakuuttavasti, perustellen näkemyksensä monipuolisesti. Hänen tekstinsä olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty sekä tiivistetty. Kieli on virheetöntä ja tyyli hallittua. Teksti noudattelee asetteluiltaan TAMKin raportointiohjeistuksia. Opiskelija osaa puhua vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Hän esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esityksen ajan. Hän osaa hyödyntää äänen tehokeinoja.