Technology Know How Management (5 cr)
Code: NY00EC65-3010
General information
- Enrolment period
- 16.07.2023 - 20.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2023 - 22.10.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
Objectives (course unit)
Students are able to:
- recognize and design innovations
- recognize technology development trends
- recognize expertise and customer experiences
- design value proposition and plan for technology transfer
- assess the impact of technology
- design a technology strategy
Content (course unit)
Generally students acquire knowledge how technology and development change business. The course leads students to problems of radical innovation modeling, designing, and leading the company´s next radical innovation. The goal is that students understand the role of technology in organizations and can estimate the changes in advance.
Topics:
- Strategic foresight and innovation
- How to create a radical idea that becomes a new business, product or service
- How to build an organization that supports the ongoing development of radical innovations
- customer experience and value proposition
- technology transfer and impact
- the impact of technology at various levels (global, society, organization, individual)
- technology strategy
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The submissions are completed on time. Selected topics and tools are in the line with the course topic. However. the submission fails to address the assignment. The submission is highly limited and biased or does not consider the given instructions
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The submission addresses the problem in the case with several appropriate tools. The solution identifies the causes of the problem. Each solution is considered and the advantages and disadvantages each solution are clearly explained. A recommendation is made as the most appropriate solution with an explanation.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Additional insights, analysis, synthesis or hypothesis are given. E.g. The long-term consequences of the solution are considered. Recommendations for action to avoid a repeat of the problem are provided.
Exam schedules
Vapaavalintaisena ajankohtana suoritettava Moodle-tentti. Suorituksen aikaväli julkaistaan kurssin alkaessa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso alkaa kolmen päivän intensiivijaksolla, joka toteutetaan etäopteuksena. Tätä seuraa harjoitustyöt saman opetusperiodin aikana sekä itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen (+ tentti).
Opetuskertojen tarkka aikataulu julkaistaan Moodlessa ennen kurssin alkua (tarkasta kellonajat ennen kurssia). Osallistuminen kurssin kontaktiopetuskerroille on pakollista. Yhden aamu- tai iltapäpäivän voi olla poissa siitä erikseen sopimalla.
Opetusmenetelmät: luennot, työpajatyöskentely, harjoitustyöt, itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen. Kurssilla käytetään etätyöskentely tukevaa oppimis-/ryhmätyöalustaa. Tarkemmat ohjeet tulee Moodleen ennen kurssin alkua.
Kurssin arviointi perustuu 1) harjoitustöihin sekä 2) kirjallisuuteen perehtymiseen. Kurssin läpäiseminen edellyttää opetuskerroille osallistumista, harjoitustöiden hyväksyttyä suorittamista sekä hyväksyttyä suoritusta kirjallisuuden osalta.
Learning materials
Kurssikirja Leppälä, Kari: Innovaattorin opas (Gaudeamus, 2014). Kirja on saatavilla e-kirjana TAMKin kirjastosta. Muu oppimateriaali julkaistaan kurssin alkaessa.
Student workload
Kontaktiopetus: 27 h
Harjoitustyöt ryhmässä: 81 h
Itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen: 27 h
Content scheduling
Opintojakso alkaa kolmen päivän intensiivijaksolla, joka toteutetaan etäopteuksena. Tätä seuraa harjoitustyöt saman opetusperiodin aikana sekä itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen (+ tentti).
Completion alternatives
Ei ole.
Practical training and working life cooperation
Harjoitustyöt voivat käsitellä omaa tai jonkin ryhmäläisen työpaikkaa. Harjoitustöissä voidaan käsitellä yritysten oikeita aineistoja.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustöitä ei ole palautettu tai ne ovat sisällöltään tai laajuudeltaan merkittävästi puutteellisia. Puutteelliset tiedot kurssikirjallisuudesta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustyöt on palautettu määräajan puitteissa. Harjoitustyön aihevalinnassa ja työn käsittelyssä näkyy Teknologiaosaamisen johtamisen kurssilla käsitellyt teemat osittain. Toisaalta, harjoitustyöt eivät ole tehtävänannon mukaisia. Harjoitustyö on selkeästi puutteellinen tai annettuja ohjeita ei olla noudatettu. Tyydyttävät tiedot kurssikirjallisuudesta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustyössä käsitellään ongelmaa useilla sopivilla työkaluilla. Ratkaisussa on tunnistettu ongelman syyt ja taustat. Jokainen johtopäätös on tarkoituksenmukainen ja perusteltu. Johtopäätökset arvioidaan kriittisesti. Hyvät tiedot kurssikirjallisuudesta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustyössä on syvällistä, analyyttistä ja soveltavaa osaamista tai uusia oivalluksia. Esim. pitkän aikavälin toimenpiteitä ja seurauksia on pohdittu. Toimenpidesuositukset tuovat lisäarvoa ja eivät toista alkuperäistä ongelmaa. Kiitettävät tiedot kurssikirjallisuudesta.