Ammatillinen kasvu opiskeluvaiheessa (2 cr)
Code: 6M00FK55-3001
General information
- Enrolment period
- 08.05.2021 - 31.07.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.08.2021 - 29.04.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
- Teachers
- Ari Vanamo
- Course
- 6M00FK55
Objectives (course unit)
The student
-knows how to analyze his own learning process and learning skills by evaluating the results of the first study year
-understands the diversity of forest sector from the point of view of work positions and news about forestry
-is able to develop his own working life skills
-is able to develop in skills of data sourcing and analyzing (critical attitude to different information sources)
-knows how to make and update a personal learning plan
-understands the effects of group dynamics on studying
Content (course unit)
Receiving and giving feedback as part of professional growth, making and updating of a personal study plan, forest engineers career and working life skills, employers of the forest sector, data sourcing, group processes (discussions, tests, excercises)
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is familiar with different tasks in forestry and the skills needed in them.
He is familiar with the study plan a personal study plan in accordance with his or her own competence objectives.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to analyze his / her own knowledge, learning and develop his / her study skills.
The student understands the impact of the group on learning
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows the general working life skills and demonstrates with his / her activity that he/she has the skills needed
He / she is able to work in a group, promoting group activities.
Location and time
Kevätlukukausi 2022
Exam schedules
Ei tenttiä, vaan opintojakso suoritetaan tekemällä oppimistehtäviä.
Oppimistehtävät ovat pakollisia.
Assessment methods and criteria
Arviointi ja hyväksytty suorittaminen perustuu opiskelijan tekemiin tehtäviin. Tehtävien avulla hän pystyy tuomaan selkeästi esille käsityksensä metsäalan toimihenkilön osaamisvaateista ja pystyy osoittamaan ammatillista kasvuaan reflektoimalla oman osaamisen kehittymistä. Hän myös laatii oman henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman (HOPS) huomioiden oman kiinnostuksensa metsäalan eri tehtäviin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Pääosin verkkototeutus.
Opetus- ja ryhmäkeskusteluja verkossa, erilaisiin materiaaleihin tutustumista, mahdollisia vierailijoita, ryhmä- ja yksilötehtäviä
Learning materials
Opintojaksolla käytetään mm. seuraavia materiaaleja:
- Työtehoseuran julkaisut metsäalan toimijoiden ammattiosaamisesta (Moodlessa)
Lisäksi käytetään metsäalan eri julkaisuja tehtäväantojen mukaan
Content scheduling
Opintojakson aiheet käsitellään pääsääntöisesti ennakkotehtävien avulla. Tehtävän tekemisen ja palauttamisen jälkeen käsitellään aihetta verkkotapaamisissa.
Aiheet ovat:
1. OPS ja HOPS sekä opiskeluvalmiudet
2. Oma "metsäosaaminen" ja metsätoimihenkilön ammattiosaaminen tutkimusten valossa
3. Metsäalan eri organisaatiot ja metsätoimihenkilöiden erilaiset työtehtävät
4. Oppiminen ja ammatillinen kasvu, persoonallisuus, ryhmässä toimiminen
5. Metsäalan harjoittelu
Practical training and working life cooperation
Metsäalan toimijoiden haastattelut
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu opintojakson tapahtumiin (alle 50 %) tai ei palauta riittävää määrää (yli 70 %) annettuista tehtävistä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opintojakson tapahtumiin yli 50 % ja palauttaa yli 70 % opintojakson tehtävistä ja osoittaa tehtävien vastauksissa tutustuneensa tehtävien aihepiireihin.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu yli 70 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 80 % opintojakson tehtävistä pääsääntöisesti annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa paneutumista tehtävien aihepiireihin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opintojakson tapahtumiin yli 90 % ja palauttaa kaikki opintojakson tehtävät pääsääntöisesti annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa syvällistä paneutumista tehtävien aihepiireihin.